HD... kapot en nu ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shelsea

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Mijn Hd heeft het gisteren begeven ....
Maar het ergste is dat ik er nog veel foto's op heb staan , die ik toch nog wil proberen te behouden.
De harde schijf die in c en d was verdeeld heb ik nu als slave aangesloten en een andere harde schijf windows xp opnieuw geinstaleerd.
De harde schijf staat in de bios goed en zelfs op apparaatbeheer staat hij ook en werkt correct.
Maar in de verkenner ziet hij m niet.
Hoe kan ik mijn bestanden overzetten zonder te formateren ????
Mischien het programma GETDATABACK ??
HELP !!

Ga in het configuratiescherm van Windows naar "Systeembeheer" , dubbelklik op "Computerbeheer".

In dat venster kun je naar Opslag > Schijfbeheer.

Als het goed is zie je daar de schijf ook tussenstaan waar je problemen mee hebt. Je zou kunnen kijken of je de partities daarin terug ziet, maar dat er nog geen schijfletter gekoppeld is.

Ook kan je daar schijven converteren, etc.

Dan zou je nog hardware kunnen gaan detecteren. Al lijkt het er op dat het niet gaat werken, windows ziet schijven meestal vanzelf.

http://www.data-recovery.nl/
http://www.rse.nl/recovery.htm

Daar heb ik ook wat terug gevonden. Het lijkt op een corrupt bestandssysteem. In 95% van de gevallen kunnen ze tegen betaling de data terug halen.

Ik heb ook gezocht op Google naar +filesystem +corrupt +repair +windows , maar kan er zo snel niets voor vinden. Wellicht hebben andere mensen hier nog wat tips.

Bij hardeware detecteren ziet hij de schijf wel ,maar bij verkenner dus niet.
Ik ben nu met Getdataback bezig maar helaas geeft hij daar tot nu toe : error 27 in HD129 aan ,en je kan die meldingen overslaan en verdergaan .Lijkt op bad sectors.
Maar ben nu op 30% en heeft alleen maar een hele lijst met die melding en nog steeds niks gevonden aan bestanden.
Inderdaad lijkt het op een corrupt bestandssysteem.
:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan