hd kapot..???

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis21

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2003
hoi,

gisteren bleef mijn pc hangen.
heb hierna een reset moeten doen.

daarna starte mijn pc niet meer op. alleen de lampjes van de dvd en de writer doen het nog, ik krijg ook helemaal geen beeld.

heb de hd eruit gehaald, maar kon er niks aan zien ofzo, heb ook alle stekkers gecontroleerd.

zou de hd nu kapot zijn..? er staan belangrijke gegevens op.. ( heb natuurlijk geen backup gemaakt...ben blond hihi)

weet iemand iets hierover, en hoe ik hem weer aan de praat krijg?

alvast bedankt.

dennis

Als je je hand op de hd legt als je opstart heb je dan het gevoel dat ie draait?

hoi, heb net een new hd gekocht.. ook bij deze blijft de pc op zwart staan.

ik heb alle onderdelen na gekeken op brandplekken etc..
ook de kabels na gechecked.

als ik hem nu aanzet, branden de lampjes van de dvd en writer, ook het diskette station brand. deze blijft zelfs branden.

zou het iets te maken kunnen hebben met het moederbord? anders weet ik het ook niet..

mvg dennis

Het feit dat het lampje van de flop blijft branden komt omdat de flatcable verkeert om zit.

Heb je al is een andere videokaart/ monitor geprobeerd?

Dat ALLE lampjes blijven branden is meestal niet een goed teken.
Even 'basic' beginnen, dus ALLE overbodige spullen loskoppelen en alleen video, processor en geheugen laten zitten.
Waarschijnlijk krijg je dan een foutmelding, maar dat maakt niet uit. Als je dan zover komt, de pc weer uit en alleen de HDD er aan hangen en weer proberen enz. net zolang tot het niet meer werkt, dan weet je wie de boosdoener is.
Mocht het gelijk niet meer werken, nog even proberen met alleen b.v. floppy en als dat ook niet werkt ben ik bang dat je aan een nieuw mobo mag gaan denken.

nou, ik heb mijn pc meegenomen naar een vriend van mij. die heeft er meer verstand van. na wat testen, blijkt de procesor of het moederbord kapot te zijn.

en omdat mijn pc al 3,5 jaar oud is heb ik besloten maar alles new te kopen. en de spullen wat ik nog kan gebruiken mee te nemen.

mijn new system:

new kast: aopen hq48 pro 300 watt
mainbord: asus p4pe lan/sound s478
proces: celeron 2,6ghz s478 400mhz box
ddr-ram 512 pc 2700 cl 2.5
aopen gf4 mx-440 se tv-out 64 mb ddr retail
+ 2 koelers

de oude spullen:

1 dag oude hd western digital 80 gb 8mb cache 7200 rpm
dvd-speler 16 speed
writer liteone 32 speed

dus komt toch nog alles goed, hoop ik :)

misschien wel een geluk bij een ongeluk..

mvg dennis

Ja, zoals ik al aangaf, was ik daar al bang voor.
Maar je hebt nu weer een leuk systeempje bij elkaar, succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan