HD laat winXP vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jabuzero

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Hoi helpmijers,

Heb weer eens een vaag probleem.
Ik heb hier een Western Digital WDC AC313000R 13 Gb liggen die WinXP laat vastlopen.
In fdisk is de schijf gewoon te benaderen en te partitioneren, vanaf een win98 opstartdiskette.
Maar als ik daarna WinXP probeer op te starten blijft deze hangen bij het windows logo met daaronder de voortgangsbalk.
De HD hangt aan een Highpoint technology Inc. HPT366 Ultra DMA Controller.
Hier hangt ook een seagate schijf van 15 Gb aan, en deze werkt wel, net zoals de Aopen cdrom 52x en een oude 512Mb seagate HD.
Als ik de pc opstart en hij is bij het info scherm van het IDE kaartje, heeft ie de WD-HD wel herkent.
Wat zou dit kunnen zijn?

P.S.
Heb ale mogelijke master en slave settings al geprobeerd, evenals het wisselen van de apparaten op de IDE kabel.

Start eens op met de XPcd en kies de optie herstellen.
Mi het je last van een of ander corrupt file.

Maar XP start gewoon op als ik deze schijf weer loskoppel..........

Is de harde schijf volledig leeg of staat er een besturingssysteem op?

Ik heb de schijf helemaal leeg gemaakt, dus alle partitie's verwijderd, en daarna heb ik het met partitie's geprobeerd.
In bijde gevallen deed ie hetzelfde.

Heb ik gedaan, geen problemen gevonden.
Heb zelfs een lowformat uitgevoerd, zonder resultaat.

En heb je ook al geprobeerd de 'oude' seagate los te koppelen, ik weet dat de oude seagate's niet echt lekker samen werkten met WD, best kans dat de moderne WD nog steeds een hekel heeft aan de oude seagate.

Heb zelfs een lowformat uitgevoerd

Als je dit hebt gedaan is de schijf weer voorzien van een nieuw-asfalt laagje [ zo noem ik het altijd maar ]

Als je nu probeert wat maestro ook voorsteld , de andere schijf los koppelen , fdisk> actieve partitie aanmaken > formatteren.

En dan xp erop zetten.

groetjes speedtouch

Ok, ik ga nog ff aan het stoeien met de schijven, en een nieuwe XP installatie.
Maar voor de zekerheid eerst maar even een Ghost image van m'n schijf maken.
Jullie lezen nog van me........... :)

Heb alles geprobeerd wat er te proberen valt maar geen succes, bij een collega in de pc loopt de HD als een speer, dus hij heeft 'm maar overgenomen.
Waar het aan lag weet ik nu dus niet, maar nu heeft iemand er tenminste nog wat aan.
Toch weer bedankt voor de hulp.......... :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan