HD met Windows 7 x64 Home partities wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Berichten
779
Ik heb een 1Tb HD. Win7 x64 Home staat uiteraard op C. Ik wil mijn software (program files) op een D-partitie hebben. Op een E-partitie komt alle overige meuk (foto's, downloads, savefiles noem ze maar op).
Kan ik dit makkelijk via de ingebakken partitiemanager van W7 doen of raden jullie zoiets als Partition Magic aan?
Wat voor grootte adviseren jullie (met name voor W7)?
 
Ik ben zelf meer gecharmeerd van Partition Magic dan van de standaard windows partitiemanager, maar op zich... ze doen het beiden prima.
Grootte van de partities maakt eigenlijk niet zoveel uit. Gewoon indelen naar behoefte. Maak ze niet al te klein (je hebt immers ruime zat), dat geeft later weer gezeur als je het formaat van al die partities weer moet verbouwen. Het kan wel, maar ik doe het liever niet. Over het algemeen gaat het wel goed, maar het is vragen om problemen.

Ik zou c:\ tussen de 60 en 100GB houden. Windows kan in de tijd nog wel een beetje groeien, en doorgaans staat office er ook op. Ook de pagefile woont doorgaans op c:\ en dat wil je ook een beetje ruimte geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan