HD ni toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ewoud

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2002
Hoi,

Probleem: Ik heb een oude computer met 2 HD (een van 128Mb en een van 512Mb) ze werken beide goed maar ik moet dus de 2de (512Mb) als verwisselbaar medium instellen anders kan hij de schijf niet weergeven. Nu moet ik de 512Mb schijf als master (enigste ) in de computer steken dus heb ik de jumpers juist gezet (op master) en de bios aangepast. In dde post herkend hij de schijf maar na het opstarten met een bootdisk geraak je niet op de HD (invalid drive specification).

Vraag: Hoe geraak ik aan mij HD?

Alvast bedankt

Probeer eens om ze in het bios nogmaals te laten detecteren. Het kan ook zijn dat je hd op een voor de bootdisk niet gebruikelijke wijze toegankelijk is. Wat staat er op de hd?

niets die mag geformateerd worden. De Bios lijkt ze elke ker perfect te detecteren.

Het lijkt erop dat je eerst moet fdisken vanuit dos,
Verwijder eerst alle partities, en maak dan een nieuwe partitie [ primaire ] aan.
Vervolgens formatteer je , als het goed is kan je nu een OS installeren.

Suc6 : speedtouch

Het is inderdaad goed mogelijk dat je die melding krijgt als de harddisk voordien op 'normal', 'large' of 'lba' stond en nu op een andere selectie (b.v. eerst op large en nu op lba). De enigste oplossing is dan inderdaad met fdisk nieuwe partitites aanmaken.

Of natuurlijk experimenteren met deze instellingen in de bios

Laatst bewerkt:
Ware het niet dat maxtor soms moeilijk doet over fdisk. Als dat zo is kan je een maxtor tool downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan