hd niet gevonden, mobo ondersteunt deze grootte niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
Berichten
5.498
Ik heb nu een tweede harde schijf (maxtor, 60 gig) voor mijn andere pc gehaald, maar nou wordt deze niet gevonden bij het opstarten (hij blijft maar hangen op: detecting IDE primary slave ... [press F4 to skip]).

Nou zit ik te denken dat dit aan het moederbord ligt (omdat deze harde schijf wél wordt herkend bij mijn nieuwe pc), maar ik weet niet waar ik kan checken of mijn mobo wel of niet grote schijven ondersteund.

Er zit nu eentje van 6 gig in (deze is als master ingesteld), en deze nieuwe, van 60, pakt ie niet (deze is als slave ingesteld) .. :confused:

Mijn moederbordnaam: QDI Advance 5/133 (volgens Aida32)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen:thumb: (met de vraag of het dus daadwerkelijk aan mijn mobo ligt).
 
AJT,

Heb je ook al geprobeerd om hem als master aan de ide kabel te hangen, of aan de andere IDE kabel ?
En wat zie je in de BIOS, geeft ie hem daar wel aan ?


Remy
 
Geplaatst door Remy
AJT,

Heb je ook al geprobeerd om hem als master aan de ide kabel te hangen, of aan de andere IDE kabel ?
En wat zie je in de BIOS, geeft ie hem daar wel aan ?


Remy
Als master, dan geeft ie aan: detecting IDE primary master ... [press F4 to skip]

Andere IDE kabel heeft ook geen effect, en in bios ziet ie m ook niet .. :confused: :(
 
Het is al weer een ouder moederbord, maar op zich zou de schijf wel herkend moeten worden. Probeer eens een update voor de BIOS te vinden (http://www.qdigrp.com)
 
Bedankt voor jullie reacties, na een bios flash werd de harde schijf gevonden.

Bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan