hd niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

boreloqu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Berichten
4
we hebben in huis wat met onze 3 computers lopen rommelen, met 2 gaat het nu uitstekend maar bij nr. 3 (het enige wat we daarop veranderd hebben is cdr poort) zijn plotsklaps de harde schijven verdwenen?:confused:
 
boreloqu

Welkom op het forum.

Wat versta je onder lopen rommelen, oppakken en weer ergens anders neerzetten.

Maak de pc eens open en druk alle kabels eens goed aan, zorg dat de stekker uit het stopcontact is.

groetjes speedtouch
 
Alle flatcables goed aangesloten?
Voedingen goed aangesloten?

Heb je van alle harddisken en cd's de master / slave jumpers goed ingesteld?

Zitten je geheugenbanken nog op z'n plaats?

Zitten alle kaarten nog op hun plaats?

Alees goed aandrukken, of even loshalen en weer terug indoen.

(het enige wat we daarop veranderd hebben is cdr poort)
Wat heb je exact veranderd?
 
van de ene computer hebben we de cdr poort in de andere computer gezet, we zijn de hele dag bezig geweest met het uitzoeken of alles wel goed vastzat, de kabeltjes, de voeding etc. We vermoeden ook dat het door het verwisselen van de poort gebeurt is. Dat er een kabeltje los geraakt is, maar ja welke. Het vreemde is dat voordat we de de cdr poorten verwisselden, de discettepoort van deze computer het niet deed en zaterdag ineens weer wel, maar toen bleek hij dus de hd niet meer te herkennen. Om gek van te worden
 
Master/slave jumper instellingen (achter op de cdr) nagekeken?
 
:( hum, nee dat geloof ik niet, dat zal ik vanavond nog ff nagaan, maar ik zit nu elders (niet in de buurt van deze computer) dus vanavond ga ik verder kijken, maar alvast hartelijk bedankt :) ik hoop dat ik hier verder mee kom, grtz
 
We zijn eruit! we hadden de kabels verwisseld:eek:, we hebben gewoon alles er weer uit gehaald en toen bleken we dus 2 kabels omgedraaid te hebben.:confused:
iedereen hartelijk bedankt voor de steun :thumb:
 
Geplaatst door boreloqu
We zijn eruit! we hadden de kabels verwisseld:eek:
Heb ik ook eens gehad, toen ik net met pc bouwen begon.:(
Uren lopen zoeken, wat het probleem nou was.:p

Mooi dat het weer werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan