HD niet meer te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilri

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
gisteren nog gebruikt, vandaag de HD niet meer te vinden dus start de pc niet meer op.
nooddiskette gebruikt , kan wel dan a: zien maar c: schijnt niet aanwezig.
wie weet een oplossing?

Hoe oud is de harde schijf? Kabeltjes al gecontroleerd/vervangen?

de schijf is net zoals de pc nog uit de windows me tijd dus ik denk meer dan 10 jaar

oei, dan kan het best zijn dat de harde schijf de geest heeft gegeven vanwege slijtage icm ouderdom. Spint de harde schijf nog wel op (voel je hem trillen?)?

Als alles goed aangesloten is qua kabels, en je harde schijf spint niet meer op, dan is deze helaas overleden en valt er eigenlijk niets meer aan te doen.

maar ik heb de pc open gemaakt en hoor de schijf spinnen.
ik heb daar 2 schijven zitten waar ik enige weken geleden helaas één partitie van heb gemaakt bij het verwijderen van alles wat niet nodig was om de pc te laten draaien op xp zonder internet verbinding. ik gebruik de pc alleen om documenten op een hp laserprinter te printen. hp heeft geen drivers voor vista.

opstarten van de pc met een nooddiskette in a:gaat prima maar er zijn dan geen harde schijven zichtbaar.

in de bios zijn ze beide zichtbaar en staan op primair en slave auto.
hoe vind ik één dan wel beide schijven?

Laatst bewerkt:
Heb je de partities verwijderd? Zo ja, dan moet je die opnieuw aanmaken (en Windows opnieuw installeren)

ik heb uiteindelijk via de nooddiskette opnieuw windows geinstalleerd in een nieuwe map en nu blijkt de hd weer te werken en staan er 2 windows versies op. hoe kan ik nu de pc opstarten in de oude versie ipv in de nieuwe kale versie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan