HD niet te zien in bootmenu, wel in apparaat en schijfbeheer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb even een 2e hd aangesloten om de bestaande hd te formatteren. Deze 2e hd is wel zichtbaar in apparaatbeheer en in schijfbeheer, maar niet in het boot menu. Ook bij deze computer is de schijf te zien maar niet in het bootmenu zodat ik kan hem niet kan selecteren om van die schijf op te starten.
mvrgr. Kanyarat.

Verklaar je eens nader....

Een 2e harddisk aangesloten om de 1e te formatteren??????

Waarom heb je die nodig dan en wat staat er op die 2e harddisk???

ok mrmusic here we go: Ik een pc met een 160gb sata hd waar op de c partitie een illegale windows 7 op staat. Die wil ik eraf hebben en vervangen voor een legale windows xp. Dus ik dacht er een 2e hd met xp er op aan te sluiten, van die hd op te starten, vervolgens de c partitie met die illegale 7 erop formatteren, en dan xp daar op te installeren. Dit heeft al vaker prima gewerkt maar deze keer verschijnt de 2e hd niet in het boot menu. Dit lijkt allemaal omslachtig en er zal vast wel een simpeler oplossing zijn, maar tot nu toe heeft het gewerkt.

Dat werkt dus niet, maar het is allemaal veel eenvouiger.

In de bios van die pc bij de opstartvolgorde je cd/dvd speler als eerste starten.
Windows XP cd erin
Opstarten vanaf de cd en formatteren en installeren

Dat had ik al geprobeerd maar dan krijg ik het welbekende blauwe scherm met foutmeldingen over de (nieuwe) hd. 0x0000007b duid volgens microsoft op een beschadigd apparaatstuurprogramma en/of problemen met de hd. Daarom wil ik de schijf formatteren met behulp van die 2e schijf.

Dat kan dus niet. Je kunt niet een harddisk met Windows die geinstalleerd is op een andere pc, in deze pc stoppen en dan Windows opstarten!

Ok, dat snap ik maar ik snap niet waarom die schijf wel in apparaatbeheer en schijfbeheer te zien is als ok, maar in het bootmenu niet te zien is.

SATA of IDE schijf?

En, indien IDE, aan IDE 1 of IDE 2 en dan als Master of Slave??

En, indien SATA, zijn al je SATA aansluitingen van je moederbord bootable??

de schijf in de pc is een sata schijf en de 2e is een IDE schijf, die overal gezien wordt behalve in het bootmenu. De IDE schijf heb ik aangesloten met de IDE kabel waar eerst de dvd aan zat. Ik begrijp gewoon niet dat de schijf gezien word maar niet in het bootmenu te zien is.

Zou zomaar kunnen, dat de IDE poort van je moederbord niet bootable is, maar buiten dat, als kon je wel booten, dan nog lukt het niet op deze manier wat je wilt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan