HD niet toegangkelijk !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

lazzaro

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2002
Berichten
273
hoi . ik heb weer een vraag : ) sinds een half jaartje heb ik een 2de harde schijf van 80g , maare nu is het probleem ,dat ik ineens niet meer binne kan komen op de 2 de harde schijf die bij mij F schijf heet ,als ik naar me bestanden op de schijf wil gaan ,krijg ik een melding,
F:\ is niet toegangkelijk
de parameter is onjuist .
wie weet hier een oplossing voor ?
greetzz lazzaroo
 
phoe, was het niet iets met het commando "fdisk /mbr"?
(opstarten met bootflop)
- van de a:\


maar goed, wellicht dat iemand anders nog een suggestie heeft.
 
Fdisk/ mbr gebruik je om je master boot record op te schonen.
Heeft niets te maken dat je de schijf F niet meer kunt benaderen.
Wordt de F schijf wel herkent in de bios? kijk daar eerst eens naar.
 
hoi SJJ : ) heb net even in de bios gekeken ,en me 2de harde schijf F staat er gewoon bij vermeld .............
 
Al geprobeerd om schijf kontrole uit te voeren?
 
ja heb ik geprobeerd , normaal krijg ik een melding ,dat na de volgende opstart van me pc die controle word uitgevoerd ,maare geen melding geen controle .......
 
Ga naar Deze computer - F schijf rechtermuis knop- eigenschappen-Extra-Nu controleren.
Dan heb je schijf controle voor de f-schijf
 
heb ik dus gedaan ,nu controleren ,het schermpje verdwijnd ,en er gebeurd verders niks ..
 
Geen schermpje met schijfcontrole, waarin je opties voor schijf controle kunt aan klikken.
 
schijf f aangeklikt >eigenschappen>exstra>nu controleren ,dan krijg ik een schermpje ,schrijf controleren lokaal station F , heb nog die 2 optie's aangeklikt ,en toen start ,en er gebeurd helemaal niks .....
 
als ik op eigenschappen klikt .zou je normaal ook moeten zien hoe groot de schijf is .en wat er van gebruikt is .maare 0 bytes groot en 0 bytes gebruikt ,
dat is ook ff schikken ,had er denk ik wel voor 40gig bestanden opstaan .......
 
Je kunt nog proberen om de fschijf te verwijderen in Apparaat beheer en op nieuw op te starten.
 
Instellingen-configuratiescherm-systeem-hardware-Apparaatbeheer-Schijfstations en dan fschijf installatie ongedaan maken goed opletten of je wel de juiste verwijderd!!!!!.
Als die dan nog niet doet zul je het moeten proberen met fdisk maar dan ben je alles wat er opstaat kwijt.
Backups is toch wel een betere oplossing zie je maar weer eens.
 
Niet geholpem dus die optie om de F schijf te verwijderen ,probleem is er nog steeds ...
meschien iemand anders die mijn probleem kan oplossen ,zonder dat ik me F moet gaan formateren ??
 
Nadat ik me F schijf met tegen zin geformarteerd hebt ,
kan hij weer geopend worden .....
waarom hij eerst schoon gemaakt moest worden snap ik dus nog steeds niet .....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan