Eagle Creek
Verenigingslid
- Lid geworden
- 3 okt 2002
2210 MB schijf. De bios herkent maar 64. Enig idee hoe dit komt?
Laatst bewerkt:
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hmm, typefoutje dus, GB=MBGeplaatst door XP_PC
2210 GB schijf. De bios herkent maar 64. Enig idee hoe dit komt?
Lekkere Kwal het systeem van XP_PC kun je bekijken door systeem aan te klikken, makkelijk toch:thumb:Wat zijn de specs van de pc?
1. Een diskmanager zit in het MBR van de harde schijf en vertelt de juiste harde schijf instellingen aan het OS, dus zodat het OS het BIOS negeert (want het BIOS is de enige in het systeem dat niet correct werkt). Op die manier kan je virtueel elke schijf in een antieke pc gebruiken, mits hij maar backwards compatible is.Geplaatst door XP_PC
1. Hoezo, leg eens uit?
2. Linux:8-0: , de bios herkent hem niet eens goed.
Ja, maar een OS zet je toch ergens op door ff van een klein OS (opstartfloppy of opstartcdrom) te booten? Ook dat is een OS.Geplaatst door XP_PC
Maar ik snap niet wat dat met het OS te maken heeft? Dat OS werkt niet eens. Moet er nog op komen.
En waarom is de bios het enige dat niet werkt?
<br>
?????????
Je zegt zelf in je openingspost dat het BIOS hem verkeerd ziet, dus dat is wel zo. Het is volkomen normaal voor pre-Pentium mobo's om geen schijven groter dan 2048 MB (dus ook die van jou) te zien, omdat ze bepaalde beperkingen hebben (te technisch om zo uit te leggen, maar wil ik op zich wel een andere keer doen). Soms ziet Windows idd wat meer ruimte dan het BIOS, maar dat komt doordat het BIOS soms waardes doorgeeft waar Windows zelf de grootte opnieuw kan berekenen die wel klopt. Maar in de meeste gevallen (ook deze) zal dat niet gaan.Geplaatst door XP_PC
Er staat nog geen OS op. Teminste, staat er wel. Werkt niet.
Ik weet niet of de bio hem verkeerd ziet, mischien issie wel beschadigd ofzo?
Mijn ervaring is dat Windows vaak een andere waarde aangeeft dan de bios.
Aha, dat als je dat van die 3.2 GB schijf nou eens had verteld was het makkelijker geweestGeplaatst door XP_PC
Er zat al eens een schijf in van 3.2 GB die wel volledig herkent werd. Vandaar.
En ik weet niet of deze schijf goed is.
Ik wilde van deze schijf een master maken, van de oude (270 MB) een slave. Alleen heeft die oude geen jumper. Die is door de fabriek ingesteld als master. Zou het daardoor kunnen komen?
Werkt Linux op een 486? Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar Windows.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.