HD niet zichtbaar bij formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Mijn systeem werkt prima. Maar ik wil deze formateren, maar dan krijg ik de melding dat windows niet opnieuw geinstalleerd kan worden, omdat de hd niet gevonden kan worden. En dan moet ik de setup weer verlaten. Heb de volgorde in de bios veranderd van 1. cd-rom, 2. hd, maar dan gebeurd bovenstaanden. Maar als ik de volgorde op 1. hd, en 2. cd-rom zet, dan start mijn stysteem gewoon op, zonder de windows cd te herkennen.

Wat moet ik doen?

Alvast bedankt.

Groet,

Sa,m

eerst als je xp op nieuw wil instaleren dien je deze stapen te doen.
in de bios zet je cdrom als eerst dan pas harddisk.
het probleem met jou schijf is dat deze sata is hier voor dien je met behulp van f6,
de sata driver te instaleren via floppy
na deze stap kan je gewoon xp formateren en herinstaleren.
xp heeft geen standaard sata drivers aan bord deze zal je echt moeten heben via floppy.
of bladeren naar een usb stick kan je deze kiezen.
deze drivers zouden mee geleverd moeten zijn bij jou systeem.
als je de cdrom niet meer heb geef dan de naam en type van de pc.
of anders naam en type van je moederbord.

Laatst bewerkt:
Mijn moederbordtype is :

asus p4s800D-x. Kan dat?

Laatst bewerkt:
Weet iemand welke drivers ik moet hebben om de sata drivers te kunnen installeren?

Mij type harde schijf is trouwens: Maxtor DiamondMax Plus 9 80 GB sata /150 HDD

Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels drivers geinstalleerd, gedownload, en op F6 gedrukt, maar nu krijg ik de melding: Het bestand \RAID\180\WINXP\SiSRaid.sys heeft een overwachte fout <18> veroorzaakt op regel 2108 in d:\xpsp1\base\boot\setup\oemdisk.c.

Weet iemand wat ik hiermee moet.

Misschien heb je hier niets aan, maar mijn ASUS laptop kon ik in de Bios zodanig instellen dat de HD als IDE Compatible werd gezien, zodat de installatie van XP niet bleef haken op mijn Sata schijf en ik gewoon XP kon installeren. Uiteindelijk heb ik deze instelling zo gelaten omdat het voor de snelheid geen biet uitmaakte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan