HD ongewoon traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcellinus

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Ik heb met wat systemen lopen knoeien op mijn oude pctje (amd k6.233) en heb er kennelijk nu een potje van gemaakt want de HD is minstens 10 keer zo traag geworden. Zo traag dat het installeren van win98 zo'n 3 uur kost. Het is een relatief nieuwe hd van 10 Gig 7200 pm.
wie weet raad?

Wat heb je precies gedaan? Heb je de HD gewoon op primary master? Kabels goed erin?

nee ik heb niet aan de hardware gezeten. alleen linux er opgezet en weer af gerupt (toen was ie al traag denk ik), keer weer low level geformateerd om die linux partities er af te halen en weer omte zeten naar fat.
daarna win2000 er trachten op te zetten .. daar deed ie iets van 5 uur over en toen wilde hij niet op starten. .. Hoppa! er weer af gepleurd .. en nu zit ik met de gebakken peren ;-) (goddank dat het mijn 2e pc is!) ;-)

Zo dus :). Weet je zeker dat alles er af is? Krijg je bij de install van Windows ook de complete groote van de HD te zien wat betekent dat er niet resten van Linux op staan?

En probeer de laatste twee vragen van mijn vorige bericht eens te beantwoorden ;)

de jumper settings zijn absoluut ok. tenslotte heeft windows er al eerder opgezeten en normaal gewerkt. En als een een hd lowlevel formateerd (how low can u get) dan is ie toch echt goed leeg hoor. De kabels zitten verder goed.

heb je niks veranderd in de BIOS?
omdat ik zoiets zelf ook heb meegemaakt, moet je eens kijken in de BIOS of je memory caching en shadowing uit staat, zoja aanzetten!

het kan ook nog zo zijn dat er een geheugendimmetje of je geheugenbankje op het moederbord niet of niet goed werkt. dan wil ie ook nog wel eens extreem langzaam worden (tenminste bij mij) maarja je zegt zelf al geprobeerd te hebben win2000 erop te zetten en die hoort bij dat soort dingen altijd een "hardware malfunction" error te geven (andere OS vaak niet). dus die kans acht ik klein maar wellicht de moeite waard om daar ook naar te kijken, het geheugen dus

Laatst bewerkt:
Geplaatst door weetikveel
moet je eens kijken in de BIOS of je memory caching en shadowing uit staat, zoja aanzetten!
Deze opties kan je gewoon uitlaten staan.

Wat je nog kan doen is opnieuw een low level format geven maar dan met het diagnostic tool die voor de hdd is bestemd , deze kan je bij de fabrikant downloaden.

Tevens kan de diagnostic evt de nog achter gebleven fouten hier uit halen

groetjes speedtouch

ik heb het ff laten liggen maar.. die computer is wel heel vreemd aan het doen. de snelheid is weer hersteld (door een bios-patch -ezdrive- te herinstalleren) maar bij het installeren van het systeem (me) crashed de computer voortdurend. er is iets goed fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan