HD ontvanger problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ximelez

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2007
Goededag,

Problemen : History HD flikkert en Discovery HD geen geluid

extra info :

Ik heb de HD ontvanger van Ziggo.
Ongeveer een half jaar geleden kreeg ik hem. En alles werkte goed. Geactiveerd en alles prima aangesloten zoals het hoort.

Maar na ongeveer 4 maanden begonnen de problemen.
Discovery HD had al een tijdje geen geluid , maar sinds enkele weken flikkert altijd het beeld van History HD. En het is niet de normale geflikker, maar een soort patroon. Bijvoorbeeld om de 2 seconde, zit hij enkele milliseconden vast. En dat gebeurt in een vast patroon.

RTL5 had 2 dagen ook geen geluid maar dat was meteen weer goed. Alles werkt verder helemaal top! Alleen 2 HD channels hebben problemen.

Ik heb ook al eens mijn smartcard eruit gehaald en weer erin gedaan. En nog eens met een beetje blazen in de gleuf en op de kaart. (net als men vroeger bij de nintendo deed)

en wat zegt ziggo van deze problemen ?

en wat zegt ziggo van deze problemen ?

Ik heb hun niet gebeld.. ik denk dat het aan de hardware ligt, daarom vraag ik het hier. Want normaal gesproken zou je er een heleboel dingen over vinden op google, als het aan ziggo lag.

Het advies van Ziggo (had namelijk hetzelfde probleem):
Zet de ontvanger stroomloos (dus niet op stand-by maar de stekker er uit) gedurende een paar minuten.
Schakel het apparaat in op ned 1.
Ga in het menu naar set-up en lees de kanalen opnieuw in
(wachtwoord/pin 0000)
Sluit af met OK

Daarna zou het moeten werken.

Werkt het nog niet goed, kijk dan op ned1 naar de signaalsterkte.... het gele balkje moet tot ruim over de helft komen.... is dat niet zo dan is waarschijnlijk je coaxkabel niet goed (meer) of de stekkerdoos (doe er even een andere coax tussen en check of het signaal beter wordt)

Het advies van Ziggo (had namelijk hetzelfde probleem):
Zet de ontvanger stroomloos (dus niet op stand-by maar de stekker er uit) gedurende een paar minuten.
Schakel het apparaat in op ned 1.
Ga in het menu naar set-up en lees de kanalen opnieuw in
(wachtwoord/pin 0000)
Sluit af met OK

Daarna zou het moeten werken.

Werkt het nog niet goed, kijk dan op ned1 naar de signaalsterkte.... het gele balkje moet tot ruim over de helft komen.... is dat niet zo dan is waarschijnlijk je coaxkabel niet goed (meer) of de stekkerdoos (doe er even een andere coax tussen en check of het signaal beter wordt)

Ok ik zal het proberen. Wat bedoel je met schak het in op ned1? Gewoon op Ned1 zetten wanneer ik de stekker weer erin doe?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan