hd op router

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
beste lezers,

Ik wil mijn muziek (en foto's) niet meer op de laptop. Ik heb die op een harde schijf gezet (western digital elements 500 gb (format fat 32)). Ik speel de muziek via een logitech squeezebox en ik zou eigenlijk een server moeten nemen en het muziekprogramma (slimserver) daar op moeten zetten. Maar mijn ervaringen met een synology 107+ zijn negatief. Vanwege het vele gedoe met programmatuur en dat de synology een linux besturing heeft en daardoor mijn WMA muziekbestanden niet meer afspeelde.
ik wil mijn hd toch op de router aansluiten. Dan maar wel met de laptop aan. Ik dacht daarom aan een sitecom ln-308/309 (verschil?) of een synology usb station. Er zijn er nog meer maar die zijn of duurder of ingewikkelder.
Ik heb de volgende vragen daarbij:
kan het wat ik wil?
welke is door een digibeet als ik het makkelijkst te installeren?

ben benieuwd naar reacties.

Groet,
Muman.

Hoi,

Volgens mij bedoel je een externe harde schijf op je router, maar je vraagt naar een Sitecom printerserver ...... en da's heel wat anders.

Kijk gewoon naar een externe harddisk(-behuizing), die ook een RJ45, ofwel een netwerkkabel-aansluiting heeft.

@Teun

dank voor je reactie maar je hebt het mis. op de sitecom ln-308 ln-309 kan wel een hd worden aangesloten. Hoe makkelijk is dat in gebruik? en hoe zit dat met het format en grootte?
en wat betreft een lege hd behuizing; ik heb een externe hd. en om die nu er uit te schroeven en over te plaatsen... Of als zo'n doosje een extra usb ingang heeft kan je het doosje dan verder leeg laten?
Ik heb dus een externe hd en geen behoefte aan een andere hd. Ik weet dat er netwerk hd's zijn, helaas had ik eerder moeten weten. maar dat stukje techniek dat daar in zit waarom is dat zo moeilijk verkrijgbaar in een los doosje? met een usb ingang? Wat ik tegenkom wordt dan meteen opgewaardeerd naar doosjes die meer kunnen en dus duurder en ingewikkelder worden.

Muman

Je zegt: wel met de laptop aan.

Dan kun je de externe schijf toch gewoon op de USB van de laptop aansluiten en dan de schijf delen??

@ mrmusic
ja dat is de situatie nu maar ik zit met de laptop ook wel eens ergens anders in de huiskamer, soms op de bank, soms aan tafel, op de grond,... soms draadloos en soms aan een draadje. En als die hd nu gewoon bij de router staat scheelt dat een hoop gesleep.

muman

Dan zijn er toch echt maar twee oplossingen:

of een router kopen met USB aansluiten voor de externe harddisk

of een (behuizing voor) een netwerkschijf kopen

toch wel raar, er bestaat een grote keuze uit printerservers die maar een ding kunnen: printers op het netwerk zetten. Maar als ik zoiets voor mijn hd zoek dan worden het al snel uitgebreide systemen of systemen waar opslag in zit.

Muman

@ Teun,

Dat is mijn vraag dus; de synology of de sitecom ln-308/9.

heb je ervaring en past de WD 500 gb met fat32 format zonder problemen op een van deze?

Muman

Reviews van Synology zijn niet slecht, maar kan er niets over zeggen.
Heb er geen ervaring mee.

Heb net een SItecom Dc-230 achter de rug:confused:
Ondersteunt niet mijn WD en Maxtor. (wel bijv. een Lacie)
Na goed navragen blijkt dit een bekend probleem te zijn bij Sitecom.
Na een fireware update werkt het nog niet.
Terug met dat ding :mad:

Nu mijn vraag of ik voor de Synology USB Station moet gaan?

Hoe bevalt hij bij gebruikers?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan