HD overplaatsen als slave. Bestanden Account?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArVie

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2004
Berichten
23
Omdat mijn compu vastliep, heb ik de HD in een andere gehangen. Ik kan nu niet bij de bestanden komen die onder een account van dezelfde HD (maar dan als master) staan.
Ik weet wel nog het wachtwoord van die account.

:thumb:
 
Als je inlogt op de huidige PC als Administrator dan moet je bij alle bestanden en documenten komen.
 
Ik kan wel bij de bestanden komen van de gewone accounts die aangemaakt waren toen ik de HD in de vorige compu als master had, maar niet bij de bestanden die in de administrator account staan.
 
De map Mijn Documenten van de Administrator is niet gedeeld.
 
De adminstrator is het hoofdaccount van de PC onder XP. Hij kan alles, en heeft de meeste rechten.
Dus login onder die naam, en dan kun je de mappen ook delen.
 
Ik heb 't geprobeerd.

Maar bij het proberen te delen van een map uit "mijn documenten" (F:) krijg ik de volgende melding.
Fout tijdens het delen van (naam map). Toegang geweigerd. De gedeelde bron is nu niet gemaakt.

Wat verder opvalt is dat de mappen alleen-lezen zijn. Dit kan ik niet wijzigen: Ik druk op toepassen (alleen-lezen afgevinkt), vervolgens op ok. Maar wanneer ik weer kijk is de map weer Alleen Lezen.
 
Bedankt Joepie en JBS,

JBS was wright already. Ik was in een account bezig, waar ik wel alle rechten had. Ik dacht daarom dat dit de administrator was. Na soortgelijke problemen gelezen te hebben op Helpmij.nl kwam ik erachter dat je via de veilige modus de extra account ADMINISTRATOR kan kiezen.
Veilige modus: Tijdens opstarten paar keer op F8 drukken.
Vervolgens heb ik gedaan waar JBS op wees.
Je moet "alleen lezen" afvinken voor de betreffende map. Vervolgens kun je via de geavanceerde instellingen de map toeeigenen. Dan kun je de bestanden op een andere plek zetten, waardoor je via de opstart in normale modus deze kunt bereiken.

Bedankt.: confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan