HD plotseling stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jabuzero

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Berichten
421
Hoi,

Gisteravond begon m'n maxtor 40gig 7200 ineens hard te tikken
en vreemd te ratelen, en wou WinXP 'm niet meer lezen.
Inmiddels wil m'n systeem ook niet meer opstarten als deze HD is aangesloten.
Hij stond als slave geconfigureerd, dus kan ik m'n pc nog
gewoon opstarten als ik deze schijf loskoppel.
Nu is mijn vraag eigenlijk,"hoe haal ik de data die erop staat
er nog af?"
Ik hoop dat er nog een manier is, want al m'n gegevens staan erop, ik gebruikte 'm namelijk als backup !

alvast weer bedankt
 
kijken of hij het nog doet op een andere computer anders heb je denk ik pech wat data betreft maar als het een back-up is dan heb je alle originele bestanden dus nog op je hoofdschijf staan en moet je maar een nieuwe HD kopen en daar alles opzetten.
 
Hallo

Kijk wel eerst eens of betrokken h.d. nog in garantie is??

Veel verkopers geven enkel 1 jaar.....

Wat veel mensen blijkbaar niet schijnen te weten is , dat er op de meeste harde schijven een "fabrieksgarantie" is van .....yep...3 jaar .

Je dient dan wel zelf in te staan voor de verzendingsonkosten , maar die zijn nooit zo veel als een nieuwe h.d. kost.......

En.....een "backup" op een harddisk????

Ik neem deze persoonlijk altijd op ...of zipdrive of c.d. ....

Peter
 
Ik gebruikte de schijf niet op die manier als backup, maar
meer als opslag voor al m'n bestanden :-(
Dus als ik 't goed begrijp is alles nu definitief weg?
 
Hallo

Indien de betrokken schijf niet meer toegangkelijk is....dan vrees ik toch het ergste.....

Let wel ...de betrokken data staat nog steeds op de "aluminium" schijven , maar vrees dat, volgens de symptomen er iets is met ..of ...de aanstuurelektronika , of met de spindlemotor v/d drive.

Indien de betrokken data echt een te nemen risico waard is , dan zou ik een identieke werkende drive aan kopen en de elektronika uitwisselen .....

En dan maar kijken...........

Let wel , enige kennis is dus wel vereist.....of ....iemand in de relatiekring met deze " knowledge.."

Peter
 
morgen eerst maar even terug naar de shop, heb de pc
net één jaar, dus misschien valt er nog wat te regelen.
of die 3 jaar fabrieksgarantie, je weet 't maar nooit,
alhoewel de data belangrijker is dan de harddisk zelf.

toch bedankt voor de reactie's

ps: mocht e.e.a. nog lukken, hou ik jullie op de hoogte.
 
Moet je wel even iets teleur gaan stellen denk ik.
De meeste fabrikanten geven inmiddels maar 1 jaar garantie, zeker op de 7200rpm schijven in verband met de hogere uitval van deze typen
 
Hallo

Die niet waagt , niet wint ......

Een nee heb je altijd , een ja kun je krijgen.....

Wist niet dat fabrikanten die "recente" 7200 r.p.m. schijven zelf niet echt vertrouwen....vermits garantieperiode gedaald is naar 1 jaar i.p.v. de normale 3 jaar .

Dus ... bij aanschaf van een nieuwe harddisk = het blijkbaar ....uitkijken ????.

Of...een deftige garantieperiode afdingen "op papier" bij de leverancier.

p.s.: indien de defekte schijf een "seagate " is , kan uit ervaring zeggen , die doen niet moeilijk hoor.......

Peter
 
Geplaatst door VDK_P

Dus ... bij aanschaf van een nieuwe harddisk = het blijkbaar ....uitkijken ????.
Ja, en volgens mij is Western Digital met hun Caviar reeks hierin de beste qua garantie: 3jaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan