HD positie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Hoi, vraagje : bij een MAXTOR HD is te lezen : Der einbau ist nur waagrecht b.z.w. senkrecht erlaubt. Die festplattedarf nicht schrag montiert werden.

????? :(:confused:

Misschien iemand die weet wat er nu precies bedoeld wordt ? Met dank voor antwoord,

Leon25.

PS : Vroeger kon je deze schiven horizontaal, zelfs omgekeerd enz. monteren.

Laatst bewerkt:
De schijf mag dus zowel horizontaal als verticaal gemonteerd worden, schuine montage is niet toegestaan....

Hier de vertaalde versie: De installatie is de enige horizontale b.z.w. hoeken toegestaan. De festplattedarf niet schuin worden gemonteerd.

Hier de vertaalde versie: De installatie is de enige horizontale b.z.w. hoeken toegestaan. De festplattedarf niet schuin worden gemonteerd.

Dat schiet lekker op, zo'n vertaling..... :rolleyes:

waagrecht = horizontaal
senkrecht = loodrecht = verticaal
b.z.w. = beziehungsweise = dan wel
Festplatte = harde schijf.......

tja,de ene persoon zit gratis op school en de ander voor niks.

Leuk toch, die vertalingen .. voordat ik hier de vraag stelde had ik via alta vista een vertaalpoging gedaan. Maar daar kwam uit de bus dat de HD uitsluitend horizontaal gemonteerd zou mogen worden .. :confused::( .. Vandaar. Maar is het nu zo dat maxtor HD's horizontaal en verticaal maar ook omgekeerd ( airflow e.d. ) kunnen worden gemonteerd ? Het toerental is 7200 dus de lagertjes kunnen wel wat hebben, daar niet van. Overigens heb ik wel een taalpakket in huis maar het is meer wat je zonder vertalingen met een maxtor schijf kan of niet kan ..

De alta vista vertaling :

The installation is only horizontally b.z.w perpendicularly permitted. Those may not be installed schrag.

Laatst bewerkt:
Hardeschijven kunnen zowel horizontaal, als verticaal gemonteerd worden. Er zit echt wel 1 "maar" aan. Als je de schijf reeds in een bepaalde stand gebruikt hebt, is het niet verstandig die stand te veranderen. Dit met oog op mechanische slijtage.

Ja, dat is inderdaad zeer belangrijk, nooit een gebruikte HD in een andere stand brengen .. OK, gaan we uit van zowel hor. als ook vert. mogelijk. Iedereen bedankt voor de reacties.

Misschien dat ik nog een contactje kan hebben met Seagate waar nu de maxtor schijfjes naar verhuisd zijn, ik laat nog wel eens weten of ze inderdaad ook op de kop ( ondersteboven ) mogen gemonteerd.

Leon25.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan