HD probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Ik heb zojuist een verkeerde voeding aangesloten op mijn externe WD HD 250gig en nu knipperd het lampje heel snel.

Verder doet ie niets.

Heb ik de schijf nu echt naar zn &%*&$ geholpen???:(:(:(:(

Hoi,

Hoeft niet je kan hem uit de behuizing halen en even in pc bouwen en kijken wat hij dan doet.

Modag

Tijdje afgekoppeld laten en weer proberen.

Door de schijf uit de behuizing te halen en als slave (in geval van IDE schijf) in de PC erbij te zetten,kun je controleren of je de schijf kunt benaderen.

Greetz

ow kan dat :thumb:

Ik laat hem nog wel ff staan en als dat niet helpt ga ik de genoemde optie zeker proberen!!

Tanx

is het ook mogelijk om hem aan de laptop te hangen als ie er uit is?

was ik al bang voor hoor.

Ik heb de schijf zojuist in mijne oude pc erbij gehangen. Maar zodra ik de pc aanzet doet hij helemaal niets.

Ik heb andere jumper instellingen geprobeerd op de schijf maar dit helpt niet. Bedenk me alleen net dat ik geen jumper instelling heb veranderd op de HD van de pc.

Zou dit nog wat moeten uitmaken? Dus niets draait zodra ik die schijf erbij hang!!!

hmmm zojuist even gekeken naar d HD van de pc, deze staat op master.

zodra ik dus de externe HD als slave erbij hang doet de pc niets!

conclusie.....externe schijf volledig naar de ......

En dat is erg vervelend omdat deze schijf vooral als backupschijf gebruikt werd :(

Als je de printplaat van de schijf bekijkt,zie je dan ergens schade?
zodra ik dus de externe HD als slave erbij hang doet de pc niets!
Hoor je de schijf wel starten\opspinnen?

Greetz

Als je van plan bent een nieuwe schijf aan te schaffen en je vindt de data echt belangrijk,dan kun je overwegen een exact dezelfde schijf te kopen.

Een laatste mogelijkheid kan zijn,om de printplaat dan over te zetten en te zien of dat iets oplost.

Ik moet zeggen dat het wel een erg kleine kans biedt.Ik kan mij overigens niet voorstellen dat die printplaat er door zal beschadigen,al kan ik je dat niet voor 100% garanderen.

Je zult dus zelf die afweging moeten maken ;)

Greetz

Zijn er nog anderen met tips? data recovery bedrijven vragen hier vast goed geld voor. Is er iemand die het wellicht hobby matig doet....

De schijf is nu helemal los van printplaat ed en ik heb hem zowel als slave als als master in aan een pc gehangen.

Als slave doet de pc helemaal niets, ook de andere schijf dus niet. Als Master idem.....

hellupppppp

Het is zo maf, zodra de power kabel van de pc aangesloten wordt, houdt de pc er mee op.......

Er staan toch echt dingen op de schijf die ik graag zou terug winnen.

Iemand die het wilt proberen, al heb ik daar weinig hoop in omdat ik denk dat je weinig anders kan proberen dan ik nu al doen :( :( :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan