HD Ready VS Full HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grtjn

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2011
Hallo mensen ik ben beetje aan het kijken op internet naar een leuke tv voor mijn ps3, nu kom ik dingen tegen zoals HD ready en Full HD.

Wie kan mij makkelijk en duidelijk uitleggen wat het verschil is en wat het precies inhoud!

:thumb:

hd ready ondersteunt een resolutie van 1280x720 ful hd is 1920x1080

Ja wat is het verschil in simpel taal gebruik :

De prijs :)

En ja full hd is gewoon wat mooier ik zelf heb een hd ready en ik vind het al prima

Hou je er echt van alles alles haarscherp te zien kies dan voor een full hd

en inderdaad de resolutie is wat groter bij full hd zoals coolkil al zei

hier nog een artikel over full hd vs hd ready

Artikel Full HD VS HD Ready

Ga je voor groter dan 82cm, neem dan een lekker warm (fullHD) plasmaschermpje.

Laatst bewerkt:
ik wil ongeveer zoon 60 cm schermpje hebben voor tv kijken en voor m'n ps3

wat denk ik erg belangrijk is om te weten is :

wat is het budget voor de tv ?

het moet wel gewoon normaal blijven ik wou tot 275,- gaan want het is toch maar een tv voor m'n ps3 en om tv tekijken

Weet iemand van jullie ook dit ook bestaat VGA naar HDMI? zoja waar kan ik die kopen?

VGA naar HDMI, blijft toch behelpen. Analoog naar digitaal is nooit optimaal.

Ik zag deze TV bij de mediamarkt,

SAMSUNG T24A350 TV

Type: LED-TV, Formaat scherm: 61 cm (24 inch), Resolutie: 1920 x 1080, Full-HD: Ja, HD ready: Ja,

Prijs 249,-

is deze beeldscherm scherp?

dit beeldscherm is prima

het is full hd dus ja het beeld is scherp

en het is een mooie prijs voor full hd

Klopt, ik ben giste even de stad in geweest even gekeken bij Saturn en mediamarkt maar tot mijn verbazing zag ik de tv die ik zocht niet in de winkel staan of ik heb niet goed gekeken maar ik heb nog een paar:

LG M2380D
Type: LCD-TV met LED-achtergrondverlichting, Formaat scherm: 58 cm (23 inch), Resolutie: 1920 x 1080 pixels, Full-HD: Ja

prijs 239,-

LG 26LK330
Type: LCD-TV, Formaat scherm: 66 cm (26 inch), Resolutie: 1338 x 768, Full-HD: Niet, HD ready: Ja

Prijs 259,-

Ik vind persoonlijk die samsung T24A350 TV wel een mooi schermpje maar, een kamaraad van mij heeft een een lcd samsung waar hij een ps3 op aangesloten had en had hij geen geluid conclusie sony vs samsung (oorlog:P)

ik denk dat die vriend van jou een productiefout had/heeft , of hij heeft ze geluid niet goed ingesteld

samsung en sony zouden gewoon met elkaar moeten werken

als ik zou kiezen kies ik toch liever voor een samsung dan een lg

maar dat komt omdat ik in de tijd ook een tv van lg had gekocht en die deed het ook niet goed

zo heeft elk merk wel is wat ik zou lekker voor de samsung gaan je kan hem ook gewoon bestellen via internet

je hebt hem waarschijnlijk binnen 3 dagen binnen , het is alleen wat lastiger als ie niet goed is en weer terug moet

Ok, maar wat zou jij doen als je in mijn positie zat hier even wat mijn mogelijk heden zijn:

1#. Mijn pc monitor gebruiken van 55 cm (VGA naar HDMI) prijs mediamarkt dacht dat ik gezien had voor 19,95 of 29,95 weet niet meer
2#. nieuwe TV ongever 250,-

Acer AT2617 LCD TV is dat wat? of zit het in de naam acer?

1 . je kan inderdaad dat doen maar de kwaliteit van het beeld word daarmee echt een heel stuk slechter , dan als je een full hd tv neemt
het is uiteraard wel een veel goedkopere oplossing

2 . ik zou voor een nieuwe tv gaan met een full hd scherm omdat :

je dan niet steeds hoeft te switchen van kabels voor je computer

(je hebt daar trouwens wel een switch voor dat je de kabels erin kan laten zin dus niet hoeft om te wisselen)

maar toch denk ik dat dan weer de beeldkwaliteit achteruit gaat

ik zou gewoon die samsung nemen mooi schermpie mooie prijs full hd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan