hd resolutie op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantje3

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2011
Hallo allemaal,

ik heb een laptop met een hd resolutie, en daar is alles een beetje uitgezoomd. Ik heb ook nog een andere laptop, en daar is de taakbalk niet uitgezoomd, maar normaal. hoe krijg ik dit uitgezoomde op de andere laptop? (gwn meer ruimte op mijn beeldscherm)

MVG,
Daantje3

Daantje,

Ik ga er vanuit dat je met uitgezoomd, ingezoomd bedoeld (je taakbalk is groter dan 1centimeter) en het beeldscherm lijkt vaag.
De resolutie van de laptop moet wel ingesteld worden op zo hoog mogelijk. Lager = meer ingezoomd = alles veel groter.
Ga naar het bureablad en ga via de rechtermuisknop naar Schermresolutie;
Je hebt 3 mogelijkheden: Beeldscherm, Resolutie en Schermstand. Klik op de doos achter Resolutie.
Kies vervolgens het hoogste (aanbevolen) mogelijk. Wil je mij vertellen welke waarde dat is? Als bijvoorbeeld 800 x 600 bij jou als aanbevolen staat, missen stuurprogramma's voor het beeldscherm.

Nee, ik bedoel echt uitgezoomd. (Die laptop die uitgezoomd is, heeft een HD resolutie zodat alles groter is op een kleiner scherm dan de resolutie.)

Bij Configuratiescherm\Vormgeving en persoonlijke instellingen\Beeldscherm staat 100% en 125%.
Daar wil ik gewoon bijvoorbeeld 80% en 60% hebben. Kan dat?

100% is de laagste DPI die je kan instellen. (is ook de standaard setting)

Waar staat je resolutie nu op? HD resolutie is 1920x1080.

[edit]Welke type/model laptop gaat het hier om?[/edit]

Laatst bewerkt:
mijn resolutie is nu 1024 x 600, en dat is de normale. de laptop met deze resolutie is de Acer Aspire One D255. Zelf Windows 7 geinstalleerd. drivers erop nieuw op gezet voor windows 7 van de acer site. De laptop met de hd resolutie is de Acer Aspire One 751h. en de resolutie is daar 1366 x 768.

maar op die 751h is de taakbalk dunner, en de start orb steekt niet uit de taakbalk.

Kan kloppen, gezien het grote verschil van resolutie tussen de ene en andere laptop. Hogere resolutie, worden de taakbalk en ook je iconen kleiner.

en dat wil ik ook op de d255. maar de 751h heeft een groter scherm dan de d255.

ik heb gezocht op internet, maar bij Configuratiescherm\Vormgeving en persoonlijke instellingen\Beeldscherm\Schermresolutie\Geavanceerde Instellingen\Beeldscherm kan ik "Modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven" niet in- uitschakelen. Hij is namelijk grijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan