HD ruimte flipt - Virus???

Status
Niet open voor verdere reacties.

lollige

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Hallo,

Een half uurtje geleden heb iets gedownload, avg gaf virusmelding, en heeft het meteen verwijderd.. 't was nogal onzinnig, dus heb er verder niet meer aan gedacht etc.. etc..
maar nou een kwartiertje geleden, heb ik ergens een oude cdrom (die het op mijn oude 98 comp altijd goed heeft gedaan) vandaan getovert, en die in mijn cd-speler gestopt om een spelletje te instaleren.. Maar dat was onmogelijk want ik had -zoveelenzoveelgig ruimte op mijn harde schijf, terwijl het spel 38mb nodig had en dat was natuurlijk te weinig ruimte..
gigs in de min ruimte lijkt mij nogal weinig.. en onmogelijk..
dus ik kijken naar de eigenschappen van mijn schijf, en ja hoor, gewoon nog 47 gig beschikbaar..
Dat vond ik overigens ook wat weinig, dus ben ik al mijn mappen in C af ge gaan om te kijken waar nou zo veel in stond.. als je je muis op een map houd staat er zo: Groote: 1 mb bijv..
behalve bij program files en windows, daar stond: Groote: Meer dan 800MB bijv..
ik wou het exact weten dus ik open de eigenschappen, en voor mijn neus lopen de gigs op.. sluit ik de eigenschappen weer af en daarna weer op, gaat ie verder op het punt waar ie was gebleven..
ook zo bij windows..
het aantal bestanden en mappen groeit ook enorm snel (een gig per 10 sec..)
in hd eigenschappen staat nogsteeds het zelfde aantal en als je een minuutje wacht begint ie gewoon weer bij 800 inplaats van dat hoge getal..
Raar.. :confused:
Ik heb CCleaner gedraait, haalde er 1,5 gig af, comp opnieuw opgestart, en nu ben ik ondertussen spyware doctor (unregistered, kan ik dus niks mee behalve scannen) en AVG (free edition, up to date) runnen, maar die zijn op het moment dat ik dit schrijf net klaar en hebben niks gevonden...
zou het iets zijn, en wat moet ik doen??
:confused:

Kan duiden op een virus maar dat hoeft niet.

Wat ik zou doen, is eerst even een grondige en goede online virusscan doen:
Ga naar de Kaspersky Online Scanner ( moet met Internet Explorer ) en klik dan op Kaspersky Online Scanner. Zorg dat in IE ActiveX toegestaan wordt en klik op Accept. Daarna komt er ( heel waarschijnlijk ) een gele balk bovaan, klik hierop en kies voor ActiveX-besturingselement installeren. En daarna moet je nog een keer op Accept klikken en op Install / Installeren. Nu wordt de laatste database gedownload. Klik vervolgens op Next. Daarna kan je kiezen wat en hoe er gescand moet worden. Kies voor een uitgebreide volledige scan door te klikken op My Computer. Laat na de scan alle gevonden virussen verwijderen.

En anders is het waarschijnlijk geen virus maar een fout met de cd-rom of ondersteuning voor Windows XP.

Laatst bewerkt:
tis iig normaal dat je "meer dan **mb" bericht krijgt, en ook norm. dat het tellen in het eigenschappen menu zo oploopt:)

Hallo,

Een half uurtje geleden heb iets gedownload, avg gaf virusmelding, en heeft het meteen verwijderd.. 't was nogal onzinnig, dus heb er verder niet meer aan gedacht etc.. etc..
maar nou een kwartiertje geleden, heb ik ergens een oude cdrom (die het op mijn oude 98 comp altijd goed heeft gedaan) vandaan getovert, en die in mijn cd-speler gestopt om een spelletje te instaleren.. Maar dat was onmogelijk want ik had -zoveelenzoveelgig ruimte op mijn harde schijf, terwijl het spel 38mb nodig had en dat was natuurlijk te weinig ruimte..
gigs in de min ruimte lijkt mij nogal weinig.. en onmogelijk..
dus ik kijken naar de eigenschappen van mijn schijf, en ja hoor, gewoon nog 47 gig beschikbaar..
Dat vond ik overigens ook wat weinig, dus ben ik al mijn mappen in C af ge gaan om te kijken waar nou zo veel in stond.. als je je muis op een map houd staat er zo: Groote: 1 mb bijv..
behalve bij program files en windows, daar stond: Groote: Meer dan 800MB bijv..
ik wou het exact weten dus ik open de eigenschappen, en voor mijn neus lopen de gigs op.. sluit ik de eigenschappen weer af en daarna weer op, gaat ie verder op het punt waar ie was gebleven..
ook zo bij windows..
het aantal bestanden en mappen groeit ook enorm snel (een gig per 10 sec..)
in hd eigenschappen staat nogsteeds het zelfde aantal en als je een minuutje wacht begint ie gewoon weer bij 800 inplaats van dat hoge getal..
Raar.. :confused:
Ik heb CCleaner gedraait, haalde er 1,5 gig af, comp opnieuw opgestart, en nu ben ik ondertussen spyware doctor (unregistered, kan ik dus niks mee behalve scannen) en AVG (free edition, up to date) runnen, maar die zijn op het moment dat ik dit schrijf net klaar en hebben niks gevonden...
zou het iets zijn, en wat moet ik doen??
:confused:

hoi

als je Spyware Doctor via Googlepack2 download. (gratis).
kan je ook Spyware Verwijderen.!

supernova<:shocked:

Laatst bewerkt:
hoi

als je Spyware Doctor via Googlepack2 download. (gratis).
kan je ook Spyware Verwijderen.!

supernova<:shocked:
zit ie er tegenwoordig ook bij??
dan herdownload ik eens mijn googlepack :thumb:
Die kasperky scanner kreeg ik niet aan de praat, mede omdat mijn inet erg sloom deed wss.. maar dat doet ie wel vaker en dat lag zeker weten niet aan een virus oid..
Nu spywaredoctor en avg niks heeft gevonden, en jarrin zegt dat het normaal is dat die getallen plotseling omhoog gaan voor je neus, vertrouw ik er maar op dat er geen probleem is :)
Bedankt voor jullie reacties!

Die getallen zijn normaal en dat een oude cd-rom ( voor Windows 98? ) het niet goed doet of niet goed installeerd is dat ook niet erg.
Die Kaspersky onlinescan is meer voor de zekerheid.

SpywareDoctor in het Google Pack is gratis, vindt en verwijdert malware maar kan voor mij nog niet tippen aan Ad-Aware, Spybot S&D, AVG Anti-Spyware.

En je hebt dus met AVG Anti-Virus al gescand of bedoel je AVG Anti-Spyware?

Die getallen zijn normaal en dat een oude cd-rom ( voor Windows 98? ) het niet goed doet of niet goed installeerd is dat ook niet erg.
Die Kaspersky onlinescan is meer voor de zekerheid.

SpywareDoctor in het Google Pack is gratis, vindt en verwijdert malware maar kan voor mij nog niet tippen aan Ad-Aware, Spybot S&D, AVG Anti-Spyware.

En je hebt dus met AVG Anti-Virus al gescand of bedoel je AVG Anti-Spyware?

avg anti virus.. wist niet eens dat er een anti spyware bestond...
ik zal mijn ad-aware en spybot ook eens laten draaien, maar ik hou zelf meer van spywaredoctor omdat toen ik een paar maanden geleden last had van ik geloof troyans hebben ad-aware en spybot mij niet kunnen helpen en spyware doctor wel..:confused:
heb trouwens nog een oude cd, die had ik vroeger ook op mijn 98 comp, maar daar staat op dat ie op winXP kan, terwijl ie aangeeft dat ik te weinig ruimte heb.. zou het dan toch aan iets anders liggen?? :(

Ik denk niet dat het een virus, ook omdat je al gescand hebt.

Je zou de systeembestanden kunnen controleren:

Hiervoor heb je een Windows XP cd nodig:

* Doe de Windows XP cd in de cd / dvd-drive
* Ga naar Start --> Uitvoeren en typ / kopier en plak: sfc /scannow
* Klik op OK en wacht af tot deze '' system file checker '' klaar is met controleren van goede Windows-bestanden, eventueel wordt er een bestand gekopierd van de cd dus zorg dat die cd erin zit.

En AVG Anti-Spyware is een echte aanrader, gratis programma ( er bestaat ook een betaalde versie ) en AVG A-S vindt ook veel trojans.
Spyware Doctor is ook goed, maar is wat '' zwaarder '' voor je pc.

En anders, zou ik me geen zorgen maken.

Ik denk niet dat het een virus, ook omdat je al gescand hebt.

Je zou de systeembestanden kunnen controleren:

Hiervoor heb je een Windows XP cd nodig:

* Doe de Windows XP cd in de cd / dvd-drive
* Ga naar Start --> Uitvoeren en typ / kopier en plak: sfc /scannow
* Klik op OK en wacht af tot deze '' system file checker '' klaar is met controleren van goede Windows-bestanden, eventueel wordt er een bestand gekopierd van de cd dus zorg dat die cd erin zit.

En AVG Anti-Spyware is een echte aanrader, gratis programma ( er bestaat ook een betaalde versie ) en AVG A-S vindt ook veel trojans.
Spyware Doctor is ook goed, maar is wat '' zwaarder '' voor je pc.

En anders, zou ik me geen zorgen maken.

spybot vond een stel problemen, waarvan ie de meeste kon verwijderen maar 1 niet, en als ik opnieuw opstarte dan waren ze allemaal terug.. handmatig laatste probleem uit opstart volgorde gehaald en nu doet mijn internet het weer goed.. raar want op mijn broertjes computer deed het internet het ook ineens slecht, maar msschien dat een virus ook invloed kan hebben op routers e.d.?
Ik zal avg eens downloaden, ad-aware gaf ook een paar probleempjes, maar niks ernstigs..

winXPcd heb ik niet, mijn versie heb ik geleend van iemand.

Oke, welke problemen kon Spybot niet verwijderen?

Als je toch denkt dat je nog wat narigheid hebt op je pc, is het eerst goed om met AVG Anti-Spyware nog even te scannen en daarna even een HijackThis-logje na te laten kijken. Misschien staat er nog wat in:

1 ) Lees eerst goed de handleiding van HijackThis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

2 ) Lees dan het volgende bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

3 ) Registreer je dan op Nucia/ASO Forum.
http://www.nucia.nl/forum/register.php

4 ) Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde forumsectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld ook daar je probleem erbij en de link van dit topic.

Succes!:thumb:

Spybot probleempje: NewDotNet..
heb ik uit de opstart volgorde gehaald maar staat er een halve seconde later weer in.. daar heb ik dus weinig aan.. is een DLL, en kan niks daarvan makkelijk terug vinden in taakbeheer.. het bestand wat ie opent via opstartdinges kan ik niet verwijderen omdat het ingebruik is. dat zal ook wel spybots probleem zijn...
en nu??
ik zal eens een hijackdinges maken.

Spybot probleempje: NewDotNet..
heb ik uit de opstart volgorde gehaald maar staat er een halve seconde later weer in.. daar heb ik dus weinig aan.. is een DLL, en kan niks daarvan makkelijk terug vinden in taakbeheer.. het bestand wat ie opent via opstartdinges kan ik niet verwijderen omdat het ingebruik is. dat zal ook wel spybots probleem zijn...
en nu??
ik zal eens een hijackdinges maken.

Maak maar een HijackThis-logje en plaats maar bij Nucia. Ik denk niet dat het veel voorstelt, maar toch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan