HD Ruimte Kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jackazz

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Hoi Hoi,

Ik heb een probleem met mijn harde schijf. Ik ben namelijk zo ongeveer 16 GB aan harde schijf ruimte "kwijt". Ik heb namelijk dat als ik alle bestanden (inclusief verborgen bestanden + verborgen systeembestanden) selecteer dat ik 43 GB in gebruik heb. Maar als ik dan via rechtermuisknop op de harde schijf klik en dan eigenschappen doe dan staat daar dat ik 58.7 GB in gebruik heb.

Ik denk zelf dat dit komt omdat ik gebruik maak van Norton Antivirus. Want toen ik een keer een DVD van die schijf verwijderde kwam de 4.5 GB niet bij de vrije ruimte. Ook niet naar dat ik rechtermuisknop op de prullenbak deed en de door Norton beveiligde systeembestanden weggooide.

Iemand misschieen een idee hoe ik mijn ruimte terug kan krijgen want 16 GB is toch wel een beetje veel.

B.V.D.

Ronald

Probeer eens schijfopruiming kijk dan eens hoeveel er dan weer bij komt aan vrije ruimte.

Dat had ik al gedaan voordat ik dit hier postte.

Toen kwam er wel wat ruimte bij maar niet genoeg. Want ik mis nog steeds die 16 GB :(

Maar als ik jou verhaal goed gelezen heb. Is je HD 58,6 gigabyte. Waarvan je maar 43 gigabyte hebt gebruikt en dan die 16 gigabyte heb je dan tog aan vrije ruimte of lees ik het verkeerd? ff voor de duidelijkheid

Ik heb een HD(partitie) van 72.5 Gb. Daarvan is via het eigenschappen menu 58.6 GB in gebruik. Maar als ik alle mappen selecteer is maar 43 GB in gebruik. Dus ik mis 16 GB

Heb je je computer al eens gescand met een spyware progje ad-adware of zo? moet je maar eens proberen en ook al een gescand op virussen?

ad-aware heb ik al gedraaid. Register cleaner en Systeem cleaner ook.

Verder heb ik de systeem herstel punten uitgeschakeld. Dus ik heb ook geen flauw idee waar het aan kan liggen

Ik weet nu wel waar mijn 16 GB is gebleven. Daar waar ik het al dacht. In de Norton prullenbak :S.

Maar hoe kan ik dat nu weggooien want hij zegt van alle bestanden dat ze steeds in gebruik zijn

Bijlagen

• 16gb.jpg
    16gb.jpg
    60,3 KB · Weergaven: 32
Klik eens met rechts op je prullenbak en klik op "Empty Norton protected files", dan "Purch all".
Wil dit niet, doe het dan meteen na een herstart of in "Veilige modus".

dat heb ik ook heel vaak geprobeerd. Werkt jammer genoeg ook niet. Hij verwijdert dan wel een aantal bestanden maar het grootste gedeelte blijft dan nog wel op de schijf staan.

P.S. Bedankt voor jullie reacties :)

Kijk eens of een 'uitgebreide' schijfcontrole wil helpen.
Mischien wordt de vrije ruimte verkeerd weergegeven.

hoe bedoel je " uitgebreide" schijfcontrole en hoe start je die?

Geplaatst door Jackazz
hoe bedoel je " uitgebreide" schijfcontrole en hoe start je die?
Ga met rechts op je schijf staan, dan eigenschappen>extra>foutcontrole>nu controleren>beide aanvinken.
Je krijgt waarschijnlijk een bericht dat de schijfcontrole nu niet kan, maar of je hem bij de eerst volgende opstart wil doen.:)

jah klopt.. dat heb ik ook al gedaan. Jammer genoeg met geen resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan