hd ruimte?? please help!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Presphire

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
ik heb een hd van 80 gig's

mijn c: = 1.46 gig
mijn d: = 14.6 gig
mijn e: = 15.3 gig

waar zijn die andere 50 gig's gebleven???

ik zou bijvoorbeeld bij de c: 10 en bij de d: 10 gigs aan willen plakken en dan van de 30 andere gigs een f-schijfje maken ofzo

ik draai een pII ( iknow beetje lame, majah, tis beter dan nix, (uhum:confused::confused: :8-0: )

en mijn moederbord is: Asus P2B (3 ISA, 4PCI, 1 AGP, 3 DIMM)

m-bord chipset: Intel 82440BX

BIOS type: Award Modular (03/03/00)

Windows 98 se

ik hoop dat dit voldoende info is om mijn probleem op te lossen
alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Oude Biossen herkennen vaak niet meer dan ca 35 GB. Ik denk dat je je Bios moet updaten om de rest te zien.

Anders even de reacties van anderen afwachten.

Met het programma (niet gratis) Partition Magic kun je misschien ook zien wat er met de rest is gebeurd.

Geplaatst door Tanja1968
Oude Biossen herkennen vaak niet meer dan ca 35 GB. Ik denk dat je je Bios moet updaten om de rest te zien.

Is inderdaad ook zo. Ik heb een zelfde mobo gehad. Bij plaatsen van een 40 gig. heb ik ook de bios moet upgraden.

Wel vreemd, want hij is toch gepartitioneerd. Ik kon bij mijn ouders de 40 GB schijf geeneens zien in het Bios, laat staan met fdisk partities te maken.

Schijf werd WEL in windows herkend, dus heb het maar zo gehouden. Oude schijf van 8 GB is nu C (windows) en 40 GB is de D. Ik hou zelf niet zo van Bios updaten, vind het altijd een beetje eng:o

Geplaatst door Tanja1968
Wel vreemd, want hij is toch gepartitioneerd. Ik kon bij mijn ouders de 40 GB schijf geeneens zien in het Bios, laat staan met fdisk partities te maken.

Schijf werd WEL in windows herkend, dus heb het maar zo gehouden. Oude schijf van 8 GB is nu C (windows) en 40 GB is de D. Ik hou zelf niet zo van Bios updaten, vind het altijd een beetje eng:o

Ik zou er dan niet aan beginnen.

Bij mij is het tot nu toe altijd goed gegaan. Heb mijn eigen pc al es een paar keer voorzien van een nieuwe BIOS, die van me zusje, een pc van mijn oom en gisteren een laptopje van een leerkracht op mijn stage.

Welk bestandssysteem gebruiken je partities? FAT (32) of NTFS?

Geplaatst door H@NsiePanzzzer
Welk bestandssysteem gebruiken je partities? FAT (32) of NTFS?

De vraagsteller schrijft dat hij Windows 98 heeft, dus het zal FAT32 zijn.

Geplaatst door Presphire
yebz, fat32

welke link moet ik hebben dan vanaf die site?
( http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=P2B&Type=Latest )

Alleen als je weet wat je doet!

Eerst download het bios-bestandje:
http://www.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/slot1/440bx/p2b/Bx2i1012.zip

Dan het flash-bestandje: (soort van begeleidingsbestandje)
http://www.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/flash/aflash221.zip

Hoe je moet updaten lees je hier:
http://www.asus.com.tw/support/english/techref/bios/aflash.aspx

Geplaatst door buffy

De vraagsteller schrijft dat hij Windows 98 heeft, dus het zal FAT32 zijn.

Ik wist niet dat je bij 98 automatisch FAT32 had... nu wel dus:D

Ik wist niet dat je bij 98 automatisch FAT32 had... nu wel dus:D

Als je partities hebt boven de 2 gig wel. Fat16 gaat maar tot 2 gig. Dus automatisch wordt het dan Fat32 als je boven de 2 gig partitioneert.

NOgmaals bedankt voor je toelichting.

Ik vroeg dit, omdat ik er zelf vroeger ook probs mee had. Ik had toen ook FAT32, 120 GB harde schijf en WinXP

Scheen elkaar te bijten, dat bleek toen 85 GB pleite was... geconverteerd naar NTFS en probleem was over (oke, die 85 GB opnieuw benoemen maar dat was geen probleem)

Geplaatst door Presphire
en als ik mijn partities in ntfs verander, ben ik dan mijn data enzo kwijt, of blijft dat?

en helpt het bij mij ook of moet ik echt mijn bios updaten?

en is er iemand die mij dit verhaal ( http://www.asus.com.tw/support/english/techref/bios/aflash.aspx ) in het nederlands kan aangeven? kben niet zo goed in engels...:confused: :confused: :confused:

Je kan niet NTFS kiezen/gebruiken in Windows98. Dan heb je Windows2000 of WindowsXP nodig.

dan ben je je data niet kwijt, voor zover ik me nog kan herinneren.

en met die pagina, ik zou het toch even proberen, want ik denk niet dat iemand tijd en zin heeft die hele pagina te gaan vertalen ;)

dan ben je je data niet kwijt, voor zover ik me nog kan herinneren.

En nog steeds kan NTFS niet met win98;) Om 14.56 in het antwoord van Buffy niet, maar nu nog niet hoor:D

maar ik bedoel, is er ook een nederlandse versie ofzo van???
ik wil zelf wel zoeken, maar waar moet ik onder zoeken dan???

en anders: welk gedeelte van de pagina meot ik hebben dan? of moet is de hele pagina voor mij van pas?

Ik kan wel aardig engelse sites doorspitten, maar ik denk als je daar moeite mee hebt, EN nog nooit een Bios update hebt gedaan, dat je beter iemand uit je omgeving dit topic kan laten lezen uit je omgeving die het wel al eerder gedaan heeft.

Want!! er zitten aardig wat risico's aan.

Ikzelf begin er ook liever niet aan als het niet hoeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan