HD Sata wordt gezien als DVD Rom (Scsi) ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

4001bass

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2006
Hierbij een rare vraag.
Ik heb een AMD 3400 - Windows XP Pro en een moederbord van MSI Via K8T800 NEO onlangs heb ik een 2 de HD geplaatst (een Hitachi SATA) mijn 1 ste HD en Primary is een IDE HD Maxtor. (C:)
Mijn Bios en het computerbeheer in XP Pro herkennen mijn 2 de Sata HD niet.
Wel heb ik gezien dat in computerbeheer er een nieuwe DVD Rom (Scsi) bijgekomen is (wat helemaal niet waar is).
Mijn Bios staat op Sata en IDE enabled maar toch vindt hij in de bios mijn 2 de SATA HD niet.
Mogelijk herkent hij de Sata HD niet en ziet hij een DVD Rom in de plaats.
Wel heb ik gezien bij Systeem Apparaatbeheer (dat er een waarschuwing stond bij Via Sata Raid Controller) Ik heb nochtans de bij het moederbord geleverde software geïnstalleerd en later bij stuurprogramma aanpassen nog eens laten zoeken op CD en floppy die bijgeleverd waren bij het moederbord, maar ik kreeg enkel de melding geen nieuwere versie gevonden.
Kan iemand helpen AUB

Indien je de controller in de bios op enhanced kunt zetten is dat een betere optie dan op IDE modus, maar SATA schijven zie je ook niet in de bios maar in het opstartscherm van die bios, BBS o.i.d. zie je dan voorbij komen, ook via het opstartmenu van die bios, F8, F11 b.v. kun je kiezen waarvan er opgestart kan worden, daar kun je hem ook zien, indien de SATA schijf op 150gb/s is gezet bij een SATA ll schijf aan een SATA l controller.

Daarna, als hij wel herkent wordt door de controller, dien je hem in schijfbeheer nog in te delen en te formateren.

Ok Bedankt vooralleerst LP.
Ik kan de controller niet op IDE Enhanced zetten enkel enabled. Heb ik gedaan ook Sata.
Wel heb ik een keuze om te Booten op BBS zoals er geschreven is maar daar staat bij (Realtech Network).
De bedoeling is echter wel niet dat de SATA mijn BootHD wordt. (niet de Primary) maar wel voorlopig althans een 2de schijf.
Inderdaad denk ik dat mijn nieuwe HD een SATA II schijf is en de contoller een SATA I is.
Ik heb in het antwoord iets gezien van op 150 Gb/s zetten. Dit ken ik niet.
Hoe kan ik dat doen en is dit op de HD schijf te doen ?
Want de SATA HD wordt nog steeds niet herkend in schijfbeheer.
Groetjes

Laatst bewerkt:
Die BBS zie je alleen voorbij komen bij het opstarten, in het biosbootmenu staan gewoon alle devices waarvan geboot kan worden.

Lees net dat er op Hitachi sata ll schijven geen jumpermogelijkheden zitten voor een rollback naar 150gb/s, helaas.

Toch zal hij eerst herkent moeten worden door de controller alvorens hij door windows wordt gezien.

Aan het begin bij het opstarten zie je, als het goed is, een regel met een toetsaanduiding om in de raidbios te komen, kijk daar eens naar en gebruik die eens of de schijf gezien wordt.

Aaangezien de manual wel erg summier is kan je niet meer vertellen over de instellingen in de bios.

Bedankt LP.
Ook juist naar de site van Hitachi gegaan en inderdaad geen Jumpers om een rollback naar 150 Gb uit te voeren.
In de raidbios had ik gisteren ook al eens gekeken en ook daar wordt deze
SATA II HD niet herkend.
Wat is Uw opinie ?
Zal ik deze Hitachi HD maar houden voor in de toekomst en nu maar een andere
SATA II HD kopen die ik wel kan terugzetten via jumpers naar 150 GB.
Of toch maar een nieuwe IDE HD kopen om zeker te zijn dat deze HD zeker en vast zal zichtbaar zijn.

Dit alles met de zekerheid dat ik binnen 1 of 2 jaar toch een nieuwe computer zal kopen en dat de IDE HD dan binnen 1 of 2 jaar misschien hopeloos veroudert is.
Vriendelijk groetjes.

Wij zijn allemaal jij hier, dat is mooie van een forum.:)

Als de mogelijkheid er is om de schijf om te ruilen voor eentje met wel die mogelijkheid, zou ik dat niet laten, over een aantal jaren heb je misschien weer een vervolg op dit type of zijn er al andere soorten te verkrijgen, een hybride of volledig met ram/rom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan