HD self test fail

Status
Niet open voor verdere reacties.

pamelala

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2003
Berichten
118
Goeienavond!

Ik heb een probleempje met een laptop:
Hp pavilion ze 4900 1300mhz
De HD is een Toshiba mk4025GAS

In de Bios staat een optie om de harde schijf te testen (onder tools: hard drive self test). Als ik die uitvoer dan komt er #1-07 fail te staan.... Weet eigenlijk niet wat het betekent, maar het lijkt me niet al te best dus nu wil ik de harde schijf testen. Maar nu hebben bijvoorbeeld WD en Hitachi zo'n progje op hun site staan, maar bij Toshiba of Hp kan ik er niet veel over vinden. Weten jullie toevallig een goed programma om de schijf te testen? (durf niet zomaar een programma te gebruiken want de laptop is niet van mij) Of zegt die Biostest al genoeg?

P.s waarom ik deze test heb uitgevoerd:

De laptop had allerlei problemen. Dus geprobeerd om een beetje op te schonen en toen leek de laptop beter te werken...
Maar na een defragmentatie ging alles fout. Blauw scherm en veilige modus deed het ook niet meer. Dus dan maar repair of herinstallatie proberen. Bleek hij de cdrom ook niet te herkennen en er zit geen floppydrive in. Uiteindelijk opgelost met een externe floppydrive en zo XP opnieuw geinstalleerd (tijdens het formatteren bleef de computer hangen, maar het snel formatteren lukte wel). Na de installatie was er al snel een vastloper, en in combinatie met het vastlopen tijdens de format denk ik toch dat er iets mis is, dus vandaar dat ik de HD wil testen (zit nog maar een korte tijd garantie op de laptop dus mocht die HD wel gaar zijn.....)

Gr. Pam!
 
Zou ik hem snel voor de garantie afloopt voor reparatie aanbieden.
Zo te lezen is je HD niet goed meer (omdat met snelformateren het wel is gelukt)
 
Als je systeem voor garantie terug brengt dan zou ik ook die kabel weer los maken.
 
Als hij blijft hangen

Als format volledig hangt zou ik het advies van de collega's opvolgen. Als de weerlicht naar de dealer voor garantie.

De tool van Seagate heb ik al op veel systemen gebruikt. Heb de twee floppen in de repair set zitten.

Eric.
 
Bedankt voor de reacties!
Euh Humpe wat bedoel je? Ik kan alleen bedenken dat je bedoelt dat ik de externe floppydrive moet loskoppelen......? Maar die is al niet meer aangesloten...
En Eric; Die Seatools kan ik dus nog effe proberen... (vind het ook zo ***lig om te zeggen dat de laptop terug gebracht moet worden en stel dat ze dan niks vinden, dus om toch voor de volle 100% zeker te zijn dat het de HD is....).
Morgen dan dat progje draaien en wachten op het resultaat.

Gr. Pam!
 
Je moet je pc zo afleveren zo als jij deze hebt binnen gekregen.
 
Nou, heb vanmiddag dat Tooltje gebruikt en toen hij op 8% was waren er al tig 'bad sectors' gevonden. Daarna knalde de laptop uit. (waarschijnlijk was de batterij bijna leeg :confused: ). Later nog een keer uitgevoerd (om het aan degene te laten zien van wie de laptop is)en toen duurde het 3 uur voordat hij op 3% was! De laptop dus uitgedaan (cancel lukte niet want de computer reageerde bijna niet) en nu start windows weer niet op. Een schijfleesfout geeft ie aan. Is nu toch wel overduidelijk hè.
Morgenmiddag maar weer formatteren (proberen af te leveren zoals hij hem heeft gekregen wat humpe al zei) en XP er weer op zetten, en dan gaat ie terug naar de winkel.
Ik zet de vraag nog niet als opgelost, want wie weet wat voor vage dingen er nog gaan gebeuren als ik ga formatteren :eek: ....
 
Laatst bewerkt:
Nou, XP krijg ik niet meer geinstalleerd! Als ik de cd erin doe dan probeert hij hem te lezen, maar ik krijg daarna toch weer 'schijfleesfout, druk ctrl, alt, delete. En die externe floppydrive had ik geleend dus heb ik nu ook niet bij de hand.
Ik kom niet eens op het scherm om op te starten met veilige modus of met de laatst goed werkende configuratie. Ik denk helaas dat de schijf nu helemaal kapot is .
Euh als hij terug gaat voor reparatie kan hij dan alles vertellen wat er mee gedaan is of zullen ze dan lastiger gaan doen (omdat Seatools niet specifiek voor deze schijf is)??

Gr. Pam
 
Ik zou dommertje spelen

Ik weet zeker dat seatools niks molt.

Maar je zegt gewoon hij doet het niet meer en ik heb hem niet laten vallen. Weet u wat er mee is ?

Eric.

P.S. Heb een keer gehad dat het moederbord een SATA schijf blijkbaar niet goed aanstuurde. Seatools zei dat de drive kapot was (het was een seagate drive) maar in een ander moederbord deed hij het wel goed. Het kan dus ook zijn dat de ata van het mobo niet goed werkt.
 
Laatst bewerkt:
Oké bedankt voor de tips en hulp! :thumb:
We kunnen er niks meer van maken dus deze vraag is opgelost :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan