hd stuk??????

• Onderwerp starter Onderwerp starter rudy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rudy

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Sinds enkele weken start mijn pc slecht op.
Heb verschillende blauwe schermen gehad in die weken maar de laatste tijd niet zoveel meer.
Opstarten gaat als volgt:
Pc ongeveer 8 keer opstarten TIK>>TIK>>enz(elke keer reset)meestal vind hij de primaire hd niet.
loopt soms 1 of 2 keer vast bij het bekende xp balkje en komt dan bij het keuzemenu van de accounts.
Vanaf dan is er niks meer aan de hand en loopt de pc als een zonnetje ook als er eens een keer opnieuw opgestart moet worden.
Ik heb:
ccleaner gedraaid
adaware gedraaid
spybot gedraaid
regcleaner gedraaid
advance windowscare laten lopen ( elke keer 37 system settings optimized bij onderhoud)
opgeschoond met easycleaner
gedefragmenteerd
Maxtor’s Power Diagnostic gedraaid (die heeft niks gevonden)
chkdsk gedaan
Ik kan haast niet geloven dat de hd stuk vooral omdat hij prima loopt als hij eenmaal loopt.

info over mijn pc:

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
Internet Explorer 6.0.2900.2180

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4A, 2019 MHz (5 x 404)
Moederbordnaam Asus P4B533 (6 PCI, 1 AGP, 3 DIMM)
Moederbord Chipset Intel Brookdale i845E
Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Award Modular (05/13/02)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 (64 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce2 MX/MX 400
Monitor Philips 107E (107E2) (HD 001263)

Multimedia:
Geluidskaart Creative SB Live! Sound Card

Opslag:
Harde schijf MAXTOR 6L060J3 (60 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Harde schijf WDC WD1600JB-00GVA0

Als je pc opstart met het probleem gaat die dan tot het windowsscherm en verder niet?
Probeer eens te starten in veilige modus en zien wat die daar doet?

Jean 42 ,hij gaat een enkele keer tot aan het xpscherm en blijft dan "zoeken" of slaat vast.
het maakt niet uit of ik naar veilige modus ga of gewone modus als de pc eenmaal gelopen heeft loopt hij als een zonnetje.
Het is echt bij een koude start.

Bandit123, nee het is mijn eigen pc die andere was van mijn zus (wel de zelfde schijven)
Maar zoals je waarschijnelijk al gezien hebt start en loopt die weer prima

Kan ook een slecht Voedings kontakt op de HD,Als je er 1 vrij hebt wissel die eens(en graai ze wat op zodat er wat spanning op komt),of een slechte IDE kabel kan ook nog.

Ja van Je Zus,OKE was ook maar een vraag:D

Ik heb dat probleem ook gehad en de oorzaal was internet.
Zet je modem eens zonder stroom en na tien minuten opnieuw inschakelen zodat die een update doet van de provider.
Als het dit niet is dan is het je videokaart, maak die eens zuiver en kijk of er bij je hardware profielen alles correct staat of anders installeer je de drivers opnieuw.

Hoi,

Probeer eens het volgende.
- sluit alles af, zet pc uit en haal de 220 eraf.
- verwijder de batterij van het moederbord.
- in de directe omgeving van de batterij zit een jumper en w.s. drie pinnetjes. Draai deze om, zodat de ándere twee verbonden zijn.
- start de pc. Je krijgt uiteraard een foutmelding.
- sluit weer af, zet de jumper weer in de oude stand en plaats de batterij weer.

Feitelijk heb je nu de BIOS gereset.
Bij mij heeft het geholpen

Teun.van.Veelen zei:
Hoi,

Probeer eens het volgende.
- sluit alles af, zet pc uit en haal de 220 eraf.
- verwijder de batterij van het moederbord.
- in de directe omgeving van de batterij zit een jumper en w.s. drie pinnetjes. Draai deze om, zodat de ándere twee verbonden zijn.
- start de pc. Je krijgt uiteraard een foutmelding.
- sluit weer af, zet de jumper weer in de oude stand en plaats de batterij weer.

Feitelijk heb je nu de BIOS gereset.
Bij mij heeft het geholpen

Volgens mij is om je BIOS te resetten het verwijderen van je batterij voldoende hoor.
Als je er geen verstand van hebt, niet aan jumpertjes zitten etc.

jean42, wat betreft die modem moet ik dan mijn router ook weer opnieuw instellen of blijven de gegevens gewoon bewaard en kan ik na inschakelen weer direct het internet op.
Wat betreft de videokaar die geeft geen problemen en de drivers zijn resent ververst.

Teun.van.Veelen, kan dit alles geen kwaad/schade wat betreft mijn moederbord????
Ik wacht nog even af

Loop eerst wat ik schreef maar na,want de rest doet goed zeg je!!!!!

Bandit123 ik ga even doen wat jij voorstelt maar moet dan wel een paar uur wachten om hem weer koud op te starten.
Dus ik kom vanavond of morgenavond hier weer op terug.
Ben nu nog even bezig met andere dingen dus kan nog niet direct afsluiten.

rudy zei:
jean42, wat betreft die modem moet ik dan mijn router ook weer opnieuw instellen of blijven de gegevens gewoon bewaard en kan ik na inschakelen weer direct het internet op.
Wat betreft de videokaar die geeft geen problemen en de drivers zijn resent ververst.

Neen je hoeft daarna niets inte stellen want ge verwijderd niets.
Maar doe maar eens eerst wat Bandit schrijft.

globe zei:
Volgens mij is om je BIOS te resetten het verwijderen van je batterij voldoende hoor.
Als je er geen verstand van hebt, niet aan jumpertjes zitten etc.

Zeer wijze opmerking doe ik dus ook (nog) niet.

Zijn deze waardes goed:

<< Voltage, Temperature and Fans >>>

> Monitoring Chip : Asus ASB100
>> General Information
SMBus Address : 0xE800
Support : P4B533
>> Sensor Information
Sensor : Asus ASB100
Mode : SMBus
Configuration : According the Motherboard

> CPU Core : 1.58 V

> +3.3V Voltage : 3.39 V

> +5V Voltage : 4.73 V

> +12V Voltage : 11.26 V

> Chassis Fan : 2884 rpm

> Processor Temperature : 34.5 °C

> Mainboard Temperature : 35 °C

> Hard Disk Temperature MAXTOR 6L060J3 : 45 °C

> Hard Disk Temperature WDC WD1600JB-00GVA0 : 35 °C

Is het vreemd de temp verschil in de schijven???

Bandit 123,
IDE kabel uit andere (goed werkende pc) geprobeerd en de stekkers omgewisseld met die van de dvd speler opgehuseld>>>>>>>>>geen effect.
Alles eruit gehaald behalve muistoetsenbord en monitor>>>>>>>>>>>>>>geen effect.

Batterij er 5 minuten uit gehad >>>>>>>>>>>>>geen effect.
Opstartprocedure van vanmorgen:
3 maal geen primaire hd gevonden>eenmaal gevonden lange tijd XPscherm met blauwe lopende balk>blauw scherm met code STOP 0x0000007b>weer gereset>keuzemenu>normaal opstarten>>>>>>>loopt inmiddels als een nieuwe.
Door het reseten van de bios is er ook weer een "oude"kwaal naar boven gekomen namelijk bij het opstarten krijg ik de melding HARDWARE MONITOR FOUND A PROBLEM En dan zie ik in het bios>hardware monitor dat de waardes van de voeding
+5V Voltage : 4.56 V
+12V Voltage : 10.88 V
in het rood staan aangegeven dat had ik ooit eens disabeld.
verder nog een ideetje????????????
PS ben er vanmiddag pas weer.

Bandit 123, na alles een beetje nageplozen te hebben lijkt het mij verstandig om eens een schone installatie van xp te doen dwz format c: en alles opnieuw installeren.
Mischien iemand nog tips om zoveel mogelijk te redden (xp update's bv.)

Updates van XP kan later geinstalleerd via Windows update.

Je data waarvan je zeker weet dat je ze nog nodig hebt ,even op schijf zetten,of andere HD.
Zoals Document and Settings zodat je daar ,eventueel nog wat uit te halen is voor er na

Ik meld me nog wel eens weer als de nieuwe installatie klaar is en dan hopelijk de problemen verholpen zijn.

Vooreerst,
Gegroet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan