HD Stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammoth

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2002
Berichten
371
Hallo Helpmijers, heb het volgende probleem.

Kreeg een melding van Windows dat de HD niet goed was en dat ik alle bestanden moest opslaan etc..

Bij het opstarten krijg ik de volgend melding.
3rd Master Hard Disk S.M.A.R.T. Status Bad
Backup and Replace Press F1 to Resume


Heb Nod32 laten scannen, gedefragmenteerd en chkdsk /r laten draaien
Chkdsk heeft geen fouten gevonden.

Maar ik moet nu staads op F1 drukken om door te starten.
De PC doet het verder wel.

Werk met Vista Premium 32bits
AMD Phenom 9500 Quad-Core Processor 2.20 Ghz^
640 Gb HD
4GB geheugen

Weet een van jullie wat er aan de hand is?

Vriendelijke groet Joop
 
Bedankt emile voor je reactie, maar hier moet je weer voor dokken.
En Tuneup Utilities doet toch hetzelfde?
Vriendelijke groet
Joop
 
er zijn meerdere gratis programmas die je kan proberen.
waarschijnlijk staat op de site van je HD fabrikant ook een utility die dit kan meten.

probeer eens nu controleren als je in de eigenschappen van die schijf bent.
 
Die doet hetzelfde als chkdsk
Hij geeft aan geen fouten op het volume.
Is er soms iet verandert in de Bios?
PC loopt verder prima. Moet alleen op F1 drukken om verder te gaan, vind het een vreemd geval.
Groetjes en nog bedankt.
 
Kijk ook even met HDTune 2.55 link wat die je kan vertellen over je S.M.A.R.T. melding.

Overigens zou ik als ik jou was die meldig niet negeren, en gewoon zo snel mogelijk de data etc. overzetten op een nieuwe schijf. Je kunt dan altijd nog kiezen om door te werken op de huidige, maar je hebt dan tenminste een backup.

Tijs.
 
Hallo dnties, bedankt voor je reactie en het HD Tune proggie. Deze heb ik gedraaid (deed er 2 uur over) heeft niets gevonden alles was in orde.

Maar af en toe krijg ik toch van Windows de melding: Probleem met vaste schijf.
Op de volgende vaste schijven worden fouten gerapporteerd:
Schijfnaam Samsun HD642jj ATA Device.
Volume: C:\D:\en E:\ (dit zijn partities uiteraard).
Ik zou niet weten wat er aan de hand is. De PC is een maand oud.
Lijkt wel of er iets in Windows Vista niet goed is of er is iets in de BIOS verandert.
Mijn PC heeft wel een keer vast gezeten waarop ik een harde opstart moest geven.
Hierna krijg ik deze melding.
Vriendelijke groet Joop
 
Wat dnties ook al zegt, je data backuppen en de harddisk laten vervangen bij de fabrikant of een service centrum.

De smart status houd een aantal punten van de harddisk in de gaten. Zodra een of meerdere fouten optreden krijg je deze melding. Dit betekend dat er wel degelijk een probleem aan het ontstaan is met de harde schijf. Het kan dan nog best zijn dat een testprogramma niks kan vinden op de schijf zelf. Het probleem kan ook in de motor zitten, een chip of in een leeskop en dat valt moeilijk te testen door software.
 
Hallo Demoniac, bedankt voor de reactie. Heb alles al veilig gesteld. Inmiddels een nieuwe HD besteld. Dan maar weer alles opnieuw installeren, zit niets anders op. De Samsung was pas 4 weken oud. Bij mij komt er dus geen Samsun meer in. Heb eens op het internet gekeken, allemaal haast dezelfde problemen met dit type.
Groetjes Joop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan