HD temp 50 graden

• Onderwerp starter Onderwerp starter reza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

reza

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2001
hallo ik heb een hd van SATA300 western digital 250gig gisteren gekocht maar de temp van de hd is veelte warm als windows xp is gestaart dan al is de temp van mijn hd 50 tot 60 graden heb dus nu een hd coler er op geplaats maar het blijf zelfde ik moet ik doen ik want ik heb begrepen dat dit zo niet goed is voor de hd wie kan mij helpen moet ik mischien iets in de bios doen

HD site is http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=107174&productType=1
coler site is http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=84161&productType=1

jouw type schijf kan tot 55 graden aan. ook als hij zeg maar een rust stand is, als hij niet werkt kan je hardeschijf zelf 65 graden hebben link:http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=133#jump11 kijk onder het kopje Environmental Specifications. Dus echte zorgen hoef je je niet te maken over de temepratuur. het feit dat je er een cooler nog extra bij hebt gedaan lijkt me meer dan voldoende

bork zei:
jouw type schijf kan tot 55 graden aan. ook als hij zeg maar een rust stand is, als hij niet werkt kan je hardeschijf zelf 65 graden hebben link:http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=133#jump11 kijk onder het kopje Environmental Specifications. Dus echte zorgen hoef je je niet te maken over de temepratuur. het feit dat je er een cooler nog extra bij hebt gedaan lijkt me meer dan voldoende

oke bedank voor de reactie ik ga de link kijken

oke dus ik hoef me niet drukt te maken he nou nog bedank

Nou, als ik deze temps zou hebben, was ik daar niet blij mee, zou de S.M.A.R.T. maar aanzetten in de bios, en hem regelmatig controleren met b.v. Everest.

Hoge temperaturen, v.a. een graad of veertig is dat al gauw voor een hdd, verkorten de levensduur hiervan, uitzetting en krimp is niet bevordelijk daarvoor, ook met het vervormen van de platters kunnen rare dingen gebeuren.

Zet er eventueel een ventilator voor, de gaten in het frontpaneel achter het front zitten er meestal al.

50 graden is wel warm hoor, voor een hd die niks doet. Ik zou zeker de tip van Lange Pier overwegen, dat scheelt al gauw een graadje of 13.

Lange Pier zei:
Nou, als ik deze temps zou hebben, was ik daar niet blij mee, zou de S.M.A.R.T. maar aanzetten in de bios, en hem regelmatig controleren met b.v. Everest.

Hoge temperaturen, v.a. een graad of veertig is dat al gauw voor een hdd, verkorten de levensduur hiervan, uitzetting en krimp is niet bevordelijk daarvoor, ook met het vervormen van de platters kunnen rare dingen gebeuren.

Zet er eventueel een ventilator voor, de gaten in het frontpaneel achter het front zitten er meestal al.

dit alles zit wel goed bij mij PC het achterop 2 vens die eriut blazen en nog een ven in de kast dit die ook zijn werk doet maar ik vraag me af of het niet door de nieuwe type hd kompt want dit is wel een SATA300 16MB Buffer schijf wat op dit moment de snelste schijf is hoe snel hoe warmer het gaat worden toch of zie ik het verkeert

Ik heb hier, althans waar ik nu voor zit, één van 250gig, een Maxtor MaxLine lll, die is nu 32 graden, eronder een 200gig Maxtor DiamondMax 10, 34 graden, wel met een 120 mm fan ervoor als case inlaat.

Een file server, op een andere plaats met meerdere Maxtor hdd's, 2 fans van 80mm ervoor die nog een lagere temp hebben, maar deze PC staat in een niet verwarmde ruimte.

Maar ja, als je geen uitvallers hebt met deze schijf kun je hem, helaas, ook niet omruilen, maar ik vindt die temp wel vrij hoog.

Lange Pier zei:
Ik heb hier, althans waar ik nu voor zit, één van 250gig, een Maxtor MaxLine lll, die is nu 32 graden, eronder een 200gig Maxtor DiamondMax 10, 34 graden, wel met een 120 mm fan ervoor als case inlaat.

Een file server, op een andere plaats met meerdere Maxtor hdd's, 2 fans van 80mm ervoor die nog een lagere temp hebben, maar deze PC staat in een niet verwarmde ruimte.

Maar ja, als je geen uitvallers hebt met deze schijf kun je hem, helaas, ook niet omruilen, maar ik vindt die temp wel vrij hoog.

zijn die schijfen van jou ook SATA300

Nee, verschillende formaten SATA, en PATA, mijn grootste is de MaxLine lll van 250 gig, SATA.

Lange Pier zei:
Nee, verschillende formaten SATA, en PATA, mijn grootste is de MaxLine lll van 250 gig, SATA.

ik vroeg me af of iemand ook een STA300 schijf heeft en zijn temp ook hoog is of laag

Maak toch geen fluit uit, zit gewoon een platter met koppen extra in, en ook niet altijd, de rest is gelijk.

Lange Pier zei:
Maak toch geen fluit uit, zit gewoon een platter met koppen extra in, en ook niet altijd, de rest is gelijk.

ik ga morgen naar mycom

ben geweest bij mycom en hun zeggen om dat de hd meer sylinders heeft is normaal dat de hd zonder iets te doen 50% word wat moed ik nou ik vertrouw het niet wat raden jullie mij

Gebruik gewoon dat ding tot deze overlijd, je hebt 3 jaar garantie.
Meer kun je niet doen, het valt allemaal onder de specs van dat ding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan