hd testprogramma.

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Beste helpers,,

Ik zoek een HD testprogramma, om te kijken of er fouten zijn.

Ik weet niet of er freeware of trial programma,s zijn of programma,s die jullie goed kennen.

Dit is omdat ik nogal wat kleine fouten tegenkom bij xp gebruik.

b.v.d Marcel

Er zij programma's zoals 'Drive Image' van Powerquest, en de 'Symantec Recovery CD' die dat kunnen, maar dat zijn helaas geen Freeware programma's

Draai chkdsk van windows gewoon!
Om hier bij te komen kijk je bij de eigenschappen van de HDD die je wilt controleren, dan extra.
Bv. Eigenschappen van C, extra, controleren...
Succes!

hd tune gratis progje hiermee kan je de gezondheids status van je hd nagaan. De hd mag wel wat fouten maken maar er mogen er niet teveel zijn.

Je kan op de site van de fabrikant een disk downloden,waar dat ook mee kan.

bedankt voor jullie antwoorden,

Ik heb disk control gedaan via c/ schijf. Het geeft alleen niet aan of er wat mis is. Tenminste ik zie geen log of wat dan ook.

Ik zie wel in logboek van xp dat er fouten zijn, maar of ze hersteld zijn is de vraag.

Lamp heeft het over hd tune, zou dat iets kunnen zijn¿

gr. marcel

het zou mij verwonderen dat bij hd tune je hd geen heeft in de statestiek.

Iedereen bedankt,

ben nu met het proggie bezig HD tune , deze geeft aan dat er 0.6% beschadigd is aan mijn harde schijf.

Hoe erg is dit volgens jullie¿

m.v.g.
Marcel

dit is volgens hd Tune..

0.6% beschadigd. Is dit serieus te noemen , of valt het mee.

gr. marcel

Bijlagen

• hdtune_error scan_st380020a.png
    hdtune_error scan_st380020a.png
    37 KB · Weergaven: 70
Goed is het natuurlijk niet, maar wat doet de Diagnostische tool van de hardeschijf fabrikant?

C: schijf heb ik auto laten repareren, maar die blijft hangen bij fase 4.

Niet alleen bij dit, maar ook b.v. adaware daar blijft hij hangen , meestal als hij sp2 moet gaan scannen.

Via mail van het erkende bedrijf waar ik xp opnieuw heb laten installeren, betekent dat ik bad blocks niet kan repareren, dus verder onderzoeken heeft geen zin.

Alleen mocht het nog erger worden betekent het dat er een nieuwe HD in moet.

Nu heb ik ergens gelezen dat er een proggie bestaat die bad blocks inactief zetten.
Iemand die dat weet¿

vr.groet Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan