HD-TV vraag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jantje1990

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
hey,

ik heb op neckerman een leuke LCD TV gezien die bij bevalt, nu wil ik hem bestellen, maar ben bang dat het een nep HD-TV is.

hier is de link van de LCD-HDTV:
http://www.neck.nl/produkt/produkte...d&fh_refview=lister&fh_view=detail&welt=beeld

Ik heb even op wikipedia gekeken, maar daar staat deze resolutie niet bij 1680 x 1050
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Standard_video_res.svg

Dus mijn vraag is kan 1680 x 1050 wel een HD-TV zijn ? ik zie het nergens aangegeven op wikipedia (ook niet op de engelse pagina) ?

niemand :(

CTX W2242A LCD - breedbeeldtelevisie
HD Ready

CTX W2242A LCD-breedbeeldtelevisie met 55cm schermdiagonaal. Zeer stijlvol vormgegeven en uitgerust met de nieuwste techniek. Voorzien van Progressive Scan en compatibel met HDTV. Geschikt voor wandmontage.

Specificaties: resolutie 1680 x 1050 (WUXGA).
Kijkhoek: 170° / 160° (H/V).
Contrastverhouding: 1000:1. Helderheid: 300 cd/m². Responstijd: 5 ms. 16,7 miljoen kleuren. D-Sub 15-pin. High Comb Filter. NICAM 1 en NICAM 2 support. Sleeptimer.Teletekst. 100 voorkeuzezenders. Beeldweergave: 16:10. Geluidsweergave: 2 x 2 W. Inclusief afstandsbediening. Afm.: B53 x H42 x D67 cm.

Er staat dat hij 16,7 miljoen kleuren heeft, is dat niet te weinig ? want mijn pc scherm heeft 32 miljoen..... (hebben alle hdtv's 16,7 miljoen kleuren of is dat alleen deze)?

Zou het last geven dat die maar 16,7 miljoen kleuren heeft ?

Plz wilt iemand reageren zodat ik weet of ik die tv moet nemen of niet.

Jantje

Hallo,

Deze tv is HD ready niet Full HD. Verder kloppen de kleuren ook wel zo ongeveer. Een beeldscherm voor pc heeft altijd al een hogere resolutie en kleuren gehad dan een tv.

Groetjes,

Gotcha

tnx voor antwoord, maar heeft bijv deze tv ook maar 16.7 miljoen kleuren :confused:

Hoe bedoel je "MAAR" 16,7 Miljoen kleuren.

16,7 miljoen is zowel 24bits als 32 bits kleuren

Huh? 24 en 32 bits ?????
Yup is het zelfde. 24 bits is RGB 32 bits is RGBZ want MS bedacht dat 32 bits beter verkocht dan 24bits maar allebij is het evenveel kleuren, aangezien er meestal 8 bits per kleurkanaal gebruikt word en bij 32 bits er nog 8 bits aan "niet-kleur informatie" in zit is over het algemeen 32 bits en 24 bits hetzelfde.....

Een aangezien het menselijk oog zo uit mijn hoofd "maar" 1 miljoen verschillende kleurtinten onderscheid is 16,7 miljoen ruim voldoende

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan