HD van 160Gb mist wat Gb?

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Hallo,

Ik heb net een nieuwe computer gekocht. Ik ben nu al een week bezig met installeren, iedere keer opnieuw. Telkens mist de hardeschijf 8 tot 40 GB. Als ik met Fdisk partities aanmaak klopt het telkens niet. Nu heb ik de schijf weer helemaal leeg en geformateerd. Hij is nu 152 Gb groot, ik mis er dus 8! In de BIOS kloppen de gegevens van de wel. Hier staat dat het een schijf is van 160 GB. Wat doe ik niet goed of wat is er verkeerd?

Groeten,
Rob.

Rechtermuisknop op de schijf properties...

Heeft de schijf meer dan 160.000.000.000 bytes?

Zoja niets aan doen het verschil zit hem tussen byts en GB

Het klopt wat kawouter zegt je hd is wel 160 gigabyte maar dat geeft die niet aan ik gigabyte's maar als je kijkt hoeveel KB die is dan kom je wel aan de 160.000.000.000 :)

Groetjes,

De schijf is een wd160.

Als ik met de rechter muisknop de eigenschappen bekijk dan klopt dit ook niet.
Als ik nu de computer aan zet en opstart met een opstartdiskette en dan op C kijk is het ook veel minder.
Om maar niet te spreken over de gegevens die Fdisk laat zien. Maar Fdisk schijnt niet te werken met dit formaat schijven. Als het verschil een paar Mb's is vindt ik het wel goed, maar nu mis ik 8 Gb. En die wil ik toch ook graag gebruiken.

Groeten,
Rob

Ik heb hier twee 60gb(Maxtor) schijven in Raid 0 geconfigureerd.
Samen horen ze dan 120gb te zijn.
In werkelijkheid zie ik er maar 111gb van terug.
Een losse 60gb houd maar 57,2gb over, met 1 partitie.
Dit is vrij normaal.
Je bent wat kwijt aan het partitioneren en de rest is al door andere aangegeven.

De fabrikanten rekenen 1mb als 1000kb, maar in werkelijkheid is een mb 1048kb. 160.000.000/1048=152671mb en dat is dus 152gig;).

Laatst bewerkt:
Allen bedankt voor de informatie.
Ik neem er dus maar genoegen mee dat ik geen 160 Gb heb, maar maar 152Gb. Dan is zoals de HD nu is dus normaal.

Groeten,
Rob.

ik dacht 1024.
heb je sp1 erop staan?
160.000.000 gedeeld door 1024 = 163gb
zo ziet ie ze bij mij wel tenminste, heb er 2 van 160 in en die worden gezien als 163 gb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan