HD: volume aanmaken wil niet...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
ik heb een nieuwe hd van 80 gig (maxtor ding), en nou wil ik deze in 2 fat32 partities indelen...elk de helft
nou doe ik dit in computerbeheer van windows zelf, maar dan geeft ie altijd aan: volume te groot
behalve in NTFS, dan niet...maar ik wil FAT32
wie weet hoe ik dit ff moet doen?
btw: met FDISK wil ook niet, omdat daar deze hd niet bij staat...

btw: met FDISK wil ook niet, omdat daar deze hd niet bij staat...

Hallo Aaajeetee,
Het bovenstaande is me niet helemaal duidelijk hoor. In Fdisk kun je gewoon zien ik meen onder optie 4 wat de ingestelde partities zijn. Heb je de Hd al geformatteerd? en daarna geactiveerd of zie je hem helemaal niet in Fdisk. In dat geval even checken of de jumper goed staat(master in geval van één schijf) Je zou ook nog Powerquest Parttion magic kunnen gebruiken. En dan bedoel ik de twee diskettes....onder Dr Caldera Dos werkt het vrijwel altijd.

Geplaatst door r.vink

Hallo Aaajeetee,
Het bovenstaande is me niet helemaal duidelijk hoor. In Fdisk kun je gewoon zien ik meen onder optie 4 wat de ingestelde partities zijn. Heb je de Hd al geformatteerd? en daarna geactiveerd of zie je hem helemaal niet in Fdisk. In dat geval even checken of de jumper goed staat(master in geval van één schijf) Je zou ook nog Powerquest Parttion magic kunnen gebruiken. En dan bedoel ik de twee diskettes....onder Dr Caldera Dos werkt het vrijwel altijd.
het formatteren wil dus niet ;)
volume maken met FAT32 wil wel...maar formatteren dus niet, dan krijg ik de melding: volume te groot...
en daarom 'ziet' ie um bij FDISK ook niet

PC opstarten met een XB-bootcd en dan net zolang de setup volgen totdat je de optie krijgt om te bepalen op welke partitie XP moet komen. Daar kan je ook partities wissen, aanmaken en bepalen in welke bestandformaat hij moeten weorden geformatteerd.

Zodra fdisk start kies je dan wel ondersteuning voor grote harde schijven?

Groeten,

Geplaatst door Muurhond

Probeer es wat ik zei. :)
probeer ik zo ook ff...
mn pc is nu ingenomen door mn zusje :mad: dus doe ik zo ff
heb zonet e.e.a. al ff met tiborv besproken...en die zoekt morgen ook ff verder voor mij...
mn mobo ondersteunt het ook wel (vanaf versie 1006...ik heb 1004)...dus ik ga morgen ff updaten denk ik, maar wacht eerst ff op tibor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan