HD worden niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulusje

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
Berichten
343
Hoi

Ik heb na vele foutmeldingen C geformateerd.
Nu wil ik XP opnieuw installeren maar als ie vraagt waar dan ziet ie geen HD
IK heb die nieuwe HD met die kleine stekkertjes.
In de bios staan ze niet bij naam maar staat er als HD1 via ..... en Bij HD 2 via........
Ik heb ook geen aparte diskette erbij gekregen voor deze HD .
helpmij
 
Laatst bewerkt:
Heb je bij die HD een diskette met drivers?Zodra je opstart van de Xp cd wort er gevraag om drivers van derden , daar op ja drukken ,met de disk in de drive.
In bios aangegeven de sata drive
 
nee helaas heb ik die niet en kan op de site niet echt HD drivers vinden .
Wel voor de raid cintroller en dat heb ik gedaan maar dan geeft windows aan dat ie die niet nodig heeft omdat ie ze zelf al heeft.
Als ik bij instal de vraag krijg op welke hd wilt u installeren staat er bij de hd niets gevonden
als ik dan direct enter druk geeft ie een blauw scherm met foutmelding.
als ik een tijdje wacht geeft ie de melding (na enter drukken) op IA-computers kunnen alleen op GPT-schijven en op X-86-computers alleen MBR schijven
 
heb et nog eens nagelezen op de WD site en ik moet de diskette met de controller drivers aangeven
maar als ik dat doe krijg ik dus de keuze S drivers van diskette en enter drivers van windows.
als ik s druk reageert ie niet en met de drivers van windows doet ie niet (ja blauw scherm geven)
 
Zal je in je Bios toch iets moeten om zetten !
Ik heb onboard ATA op first staan en geen probleem als ik er eens een ander bij hang
Welk mobo heb je?
 
het zijn serial HD als ik onboard ata op 1 zet dan kan ik toch niet meer van cd booten om te installen
heb mobo asus A8V deluxe
 
In bios instellen gedaan?

Bij 4.4.3 van je handleiding Onboard Device Configuration
 
heb onboard SATA bootrom enabled
onboard promise controller enabled
operatingmode RAID

is dit goed
want hij pakt em nog steeds niet
 
ik zie net op de asus site dat ik sata drivers kan downen
misschien is dat de oplossing.
kweet alleen nie welke ik moet hebbe dus neem maar 1 die op diskette past is de Promise SATA378 Driver V1.00.0.26 for Windows 98SE/NT4.0/ME/2000/XP/2003
hoop dat ie dan pakt kan em dan misschien later updaten ofzo:( :(
toch maar nie want is voor ide drives .
maar de via voor raid sata is wel te groot voor op diskette en daar vraagt ie tch om
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door paulusje
heb onboard SATA bootrom enabled
onboard promise controller enabled
operatingmode RAID

is dit goed
want hij pakt em nog steeds niet

Zo staat het hier ook!

dus zou het verder niet weten
 
tijdens boot geeft ie aan scanning devices en dan komen de 2 WD HD voorbij
Dan gaat ie IDE devices scannen en die vind ie niet (heeft ie altijd gedaan .
In de bios kan ik de 2 HD nergens terug vinden want zoals ik al aangaf staat bij harddisk VIA ..........
en bij 2 VIA ...........
en als ik daarna windows setup doe geeft ie aan dat er niets inzit waar ie heen kan schrijven
 
Ik weet ff geen oplossing voor je probleem, maar wel dat je geen specifieke drivers nodig hebt om de drives te laten herkennen door windows. Die drivers zijn er wel goed voor om de hd optimaal te laten werken.

Heb je gecontroleerd of de drives goed zijn aangesloten (zitten de stekkers goed)?

Als het goed is heb je een cd van je moederbord, waar de drivers al op staan, die hoef je alleen nog maar op diskette te zetten, zo weet je zeker dat je de goede drivers te pakken hebt.
 
het is zo vreemd dat tijdens het booten komen ze voorbij (dus ze worden wel gezien)
maar als windows het scherm laat zien met de vraag op welke partitie moet xp komen staat er niets en druk ik dan enter dan krijg ik de foutmelding.
maar hij vraagt ook niet om drivers
de stekkers zitten goed anders zou er via het booten ook niets te zien zijn
 
zoooooooooooo hier zijn we dan weer op de eige pc
Bedankt voor alle hulp
Maar de oplossing was simpel achteraf
Het moederbord dat ik heb of de chip set is te nieuw voor XP
Ik heb de drivers voor de VIA chipset van de CD op een Diskette gezet en tijdens setup met F6 laten kopieeren.
en zie hier het resultaat
ben nu hard bezig met alle drivers en updates dus tot snel.
ooohja nog ff een vraagje van een collega van mij .
die heeft een pc gekocht met een combodrive van cd en dvd.
Nu wil hij een gekochte film (uit de winkel) afspelen en geeft ie een foutmelding geen compatible dvd decoder geinstaleerd .
Wat moet ie hiermee hij is een leek en ik heb geen zin om langs te gaan .
dit is toch gewoon afspeel software zoals power dvd?
 
Ja... powerdvd, asusdvd whatever, allemaal goed. Als het goed is heeft hij ook een cd met zo een programma er bij gekregen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan