Hd wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theow

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
11
Misschien is de vraag al gesteld maar toch.
Ik ben in het bezit van een computer met een Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9300 @2,50 GHz. Harde schijf Samsung Sata II 1 TB 32 MB 7200 RPM en 8 GB intern geheugen
In verband met mijn video hobby kwam ik wat ruimte tekort en heb een Extra HD geplaatst.
Samsung Spinpoint F1 1TB Sata II 32 MB 7200 RPM.
Bij het weer opstarten van de computer komt hij keurig met de mededeling: nieuwe hardware gevonden en worden de drivers geinstaleerd.
Helaas voor mij kan ik de schijf niet zien in mijn computer. Bij apparaatbeheer zie ik bij schijfstation 2 maal een Samsung HD103UJ Ata device staan.
Ik ben er vanuit gegaan dat ik niets in het bios hoef te veranderen en volgens mij hoef ik niets te veranderen bij het master slave gedoe of vergis ik me?
Weet iemand wat ik fout doe?
Wie kan me helpen!
TheoW
Oja besturingsysteem is Vista ultimate 64 bits
 
Laatst bewerkt:
Bij sata schijven hoef je idd niets te veranderen. beide krijgen een eigen aansluiting.
Windows moet daarom 2 aparte verschillende schijven herkennen.
Nu dit niet zo lijkt, krijg ik het vermoeden dat het iets te maken kan hebben met een raid situatie.
 
ik heb deze vraag idd al een paar keer gezien, en ik heb het zelf ook gehad. wat ik bij iedereen als eerst antwoord: de adapter.

bij veel is de adapter stuk het kan lijken of hij aanstaat maar ondertussen doet hij gewoon niks. mij zo ongeveer iedereen was dit ook het geval, dus probeer is een andere addapter;)
 
Bij sata schijven hoef je idd niets te veranderen. beide krijgen een eigen aansluiting.
Windows moet daarom 2 aparte verschillende schijven herkennen.
Nu dit niet zo lijkt, krijg ik het vermoeden dat het iets te maken kan hebben met een raid situatie.

Volgens mij heb ik niets gedaan met raid. Is het niet mogelijk dat ik iets in het bios moet veranderen?
 
ik heb deze vraag idd al een paar keer gezien, en ik heb het zelf ook gehad. wat ik bij iedereen als eerst antwoord: de adapter.

bij veel is de adapter stuk het kan lijken of hij aanstaat maar ondertussen doet hij gewoon niks. mij zo ongeveer iedereen was dit ook het geval, dus probeer is een andere addapter;)

wat bedoel je met adapter?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan