hd ziet cdrom niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
hier snap ik niks van

heb op een harde schijf win98 gezet en in een andere pc gestopt , de oude schijf ziet de cdrom wel en de nieuwe niet ???????? in de bios staat alles op auto de cdrom staat als master...het gekke is dat de oude schijf de cdrom gewoon wel zien en de nieuwe schijf niet.

met het opstarten staat mijn hd eerst en dan mijn cdrom maar als ik op deze computer klik staat ie er niet en kan ik hem dus ook niet gebruiken

mvg
johnny

Soms is het niet mogelijk om een geinstalleerde harddisk in een andere pc te stoppen.
Je kunt dan problemen krijgen met "nieuwe hardware gevonden" of zelfs onderdelen missen.

Wat je kunt doen is in configuratie scherm, systeem, apparatenbeheer controleren op gele "?" en "!".
Dan de driver updaten.

Ook kun je de "verkeerde" verwijderen uit de lijst, en dan laten zoeken op nieuwe hardware.

Een andere optie is om de cd-rom flatcable los te koppelen, pc starten, pc afsluiten, en cd-rom weer aansluiten.
Je begint dan met een "schone" configuratie zonder cd-rom.
Kans dat ie dan nieuwe hardware vind is groter.

De beste optie blijft, om je cd-rom als 1e boot disk te zetten in je Bios, en dan de installatie van win98 op de betreffende pc uit te voeren.
Werkt de cd-rom dan wel tijdens booten ( opstart diskette overbodig) dan doet ie het na installeren ook wel.
Wil ie niet booten op cd-rom, dan kun je de opstartdiskette gebruiken, en opstarten met cd-rom ondersteuning.
Opstartdiskettes kun je downloaden bij www.bootdisk.com

lukt niet ik kabel uitgetrokken had ik al gedaan werkt niet bij apparaat beheer staat niets van cdrom en cdrom als first boot zetten dan doet ie het ook niet.( na hardware zelf zoeken moet ik de cdrom win98 plaatsen maar ja die ziet ie niet ) bovendien geraak ik ook niet op internet (maar dat is een zorg voor later)
dus ik zie nog één mogelijkheid dat is de bootdisk met cdrom ondersteuning maar ik weet niet welke ik daar juist moet downen ik heb win98

groetjes

ga een nieuwe format doen en proberen van deze pc win98 te installeren al denk ik niet dat het gaat lukken .

groetjes

hoi jongens ,

had het pcke een tijdje aan de kant gezet maar ben er nu weer aan bezig.

ik kon niet booten vanuit de pc zelf ( in de bios kan je niet zetten dat ie vanaf de cdrom moet opstarten er zijn maar twee mogelijkheden A en C , dat is dus je floppy en je harde schijf )

ik heb alle ( en dat zijn er veel ) bootdisks geprobeert altijd zegt ie geen cdrom gevonden ( of zoiets )

dus maar opnieuw win98 erop gezet door de hd in een andere pc te stoppen maar heb nu dus weer hetzelfde probleem dat ie zijn cdrom niet vind

ik zit dus vast en weet echt niet hoe ik de cdrom zichbaar moet maken

alle wat Poul beschrijft heb ik meer dan éénkeer geprobeert maar niets lukt , veel lukt er niet omdat ie steeds vraagt om de cd van win98 in het medium te stoppen en dan moet ik op volgende klikken maar dat is dus juist het probleem hij ziet de cdrom niet

er moet toch een mogelijkheid bestaan om de cdrom zichtbaar te maken niet ?

mvg
johnny

hehe tis gelukt hoor , en het was nog niet zo moeilijk gewoon de driver van de cdrom geinstalleert en klaar .

allen bedankt

groetjes johnny

ik had de driver van de cdrom gezogt op driverguide die op een floppy gezet en geinstalleert dacht ik en na een opstart stont ie er gewoon wel.

groetjes
johnny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan