Hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

hunt

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
501
Ik heb een andere (nieuwe/grotere) HD in mijn pc gedaan, mijn vraag is voor ik windows XP ga installeren of ik nog wat moet doen. Wat moet ik doen met mijn HD zodat ik een C: en een D: heb. moet ik nog andere dingen doen. En hoe zit het met windows XP , kan ik de CD er gewoon in doen , en dan installeren, of moet ik een opstartdiskette hebben.

bedankt een leek

justin
 
heb je de oude hd eruit gehaalt?

je kunt gewoon opstarten vanaf de cdrom, werkt dat niet dan moet je in de bios de boot sequence veranderen naar bv cdrom floppy hd0 of floppy cdrom hd0.

vervolgens kun je windows xp gewoon installeren, als de schijf nog niet is gepartitioneerd dan moet je dat eerst doen, maar dat kan gewoon in de setup en is niet erg moeilijk.

als je de schijf in meerdere delen(partities) opdeelt dan kan je kiezen op welke schijf letter je installeert, maar het maak echt helemaal niet uit of dir nu c d of q is alleen voor jezelf misschien :)


als je de oude harde schijf er nog in hebt zitten kan het zijn dat die op c blijft staan als er een besturingssysteem op staat. maar dat varieert ook wel eens naar mijn "gevoel" :D

db
 
Hunt,

Als je de harde schijf goed hebt geinstalleerd, dan is het met windows XP eigenlijk een makkie:

- Stop de cdrom in de pc en zet de computer aan
- Als het goed is, vraagt de pc of je via de cdrom wilt opstarten (druk op toets)
- Hierna begint de setup van Windows XP vanzelf.
- In het begin zie je dan dat XP je harde schijf heeft gevonden, maar dat er nog geen partities op staan. Deze kun je met de setup van Windows XP zelf maken en aangeven hoe groot ze moeten worden.
-Vervolgens formatteren (doet XP ook voor je) en dan de partitie selecteren waar je XP op wilt installeren.

Voor de rest wijst de installatie zich vanzelf.

Groeten,

Bas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan