hd3870 vs 9800

Status
Niet open voor verdere reacties.

robincon

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
Hoi, ik ben een videokaart aan het uitzoeken tot €100,00
welke moet ik nemen:
9800 of dehd 3870
Welke van deze twee moet ik nemen??
ik ben vanplan om ermee te gamen, denk daarbij aan crysis en gta IV

ik zou voor de 9800GT gaan die is zeker wel sneller dan de HD3870

nee ik had al aangepast maar wat wel raar is dat ie hier beter scoort als een 9800gtx in sli
http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-q3-2008/Assassins-Creed-v1-02,735.html

ook de kloksnelheid op alternate ligt bij de 3870 hoger

dus zeg het maar??!!!:-)
Kloksnelheid zegt niks.
Maar die SLI-scores snap ik ook niet. Lijkt wel of ze flink hebben zitten klooien met die test.
Hoe kan het nu dat een 8800GT met 1024MB-geheugen beter presteert dan een 8800GT met 1024MB geheugen in SLI?
Dat het niet 2x zo goed is begrijp ik. Maar slechter??????

Laatst bewerkt:
ik snap nu ook niks meer van die testen hoor.
ik heb al in andere games zitten kijken en zie toch vaak die 3870512mb boven verschillende andere kaarten in sli of cf staan.

snap jij het nog??:D

Kloksnelheid zegt wel degelijk wat, want hoe meer MHz voor het geheugen hoe sneller het geheugen kan werken, en hoe meer MHz de core heeft, hoe meer hij kan berekenen. Welke sneller is weet ik zo meteen niet, maar nVidia heeft over het algemeen wel betere drivers imo.

Kloksnelheid zegt wel degelijk wat, want hoe meer MHz voor het geheugen hoe sneller het geheugen kan werken, en hoe meer MHz de core heeft, hoe meer hij kan berekenen. Welke sneller is weet ik zo meteen niet, maar nVidia heeft over het algemeen wel betere drivers imo.

Kloksnelheid bij videokaarten met dezelfde core zegt natuurlijk wel veel.
Maar een core van de ene kaart (ATI) kan anders werken dan 1 van de andere partij (nvdia).
Net als dat je processors ook niet op kloksnelheid kan vergelijken.

Maar naast kloksnelheid heb je ook nog heel veel andere zaken waa verschil in kan zitten. streamprocessors bijv.

Laatst bewerkt:
Dus welke is het beste???
Want ik snap er ook nietsd van

9800GT.

Ik heb je een tijdje geleden toch al geadviseerd om een 9800GT dan wel een HD4850 te kopen?
Als die laatste te duur is, dan is de 9800GT een goed alternatief.

De hd4850 is stukken beter dan de HD3870. De HD3870 is een stuk slechter dan de 9800GT.

Dus conclusie: koop die 9800GT.
En ik denk dat ik volgende week en de week daarop weer die conclusie trek....

ik heb een nieuwe voeding eerst moeten kopen, want die was defect geraakt, daarom moet ik nu een andere kaart nemen

weet iemand hoe de hd3470 is (niet voor mij) maar voor een andere voorwie ik een laptop moet uitzoeken.
Er zit dan ook een intel core 2 duo t5550 in en 4gb ram.
valt hier gta san andreas op te spelen??

Dat lukt wel, maar ik denk niet dat het op hoog gaat lukken.

Hey let op als je die hd3870 koopt, je geeft in je eerste post een link naar de 99 euro versie, voor 10 euro meer heb je een veel sterkere kaart, ook bij alternate, zelfde type,

http://www.alternate.nl/html/produc...=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI

109 €
De GPU heeft een kloksnelheid van 775 MHz en het geheugen een snelheid van 2250 MHz.

99 €
De GPU heeft een kloksnelheid van 766 MHz en het geheugen een snelheid van 1800 MHz.

Hoop dat je er iets aan hebt

mvg, lucas !

Hey let op als je die hd3870 koopt, je geeft in je eerste post een link naar de 99 euro versie, voor 10 euro meer heb je een veel sterkere kaart, ook bij alternate, zelfde type,

http://www.alternate.nl/html/produc...=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI

109 €
De GPU heeft een kloksnelheid van 775 MHz en het geheugen een snelheid van 2250 MHz.

99 €
De GPU heeft een kloksnelheid van 766 MHz en het geheugen een snelheid van 1800 MHz.

Hoop dat je er iets aan hebt

mvg, lucas !
uit 3 berichten hierboven staat al dat ik voor de 9800 gt ga...

is ook niet specifiek naar jou toe gericht maar ook naar andere die dit topic lezen ;-)

9800GT.

Ik heb je een tijdje geleden toch al geadviseerd om een 9800GT dan wel een HD4850 te kopen?
Als die laatste te duur is, dan is de 9800GT een goed alternatief.

De hd4850 is stukken beter dan de HD3870. De HD3870 is een stuk slechter dan de 9800GT.

Dus conclusie: koop die 9800GT.
En ik denk dat ik volgende week en de week daarop weer die conclusie trek....

9800GT is iedentiek aan de 8800GT , want Nvidia had te veel 8800GT's geproduceert, dus hebben ze er een ander stickertje op geplakt, en de 8800GT is vergelijkbaar met de 3870 , dus het maakt opzicht niet veel uit welke je pakt, de 3870 is wat beter met AA en hogere resoluties, en de 8800GT met de graphics.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan