HD4870 + mijn PSU

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommatje

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2008
Hallo.

Ik wil een nieuwe kaart gaan kopen. Eigenlijk zat ik in de richting van een ATI te kijken. Het liefst een HD4870. alleen, mijn PSU heeft maar 1 PCI-E connector. Nu las ik laatst dat je met een converter via MOLEX een 2e PCI-e connector kan maken. Als dat dus kan, is mijn voeding dan wel sterk genoeg?

Ik heb een OCZ StealthXtream voeding, 500 Watt, met:
+3,3V 30 A
+5Vsb 2,5 A
+5V 30 A
+12V1 18 A
+12V2 18 A
+12V totaal 40 A
-12V 0,5 A

Mijn PC heeft nu:
- Phenom II X3 720 BE stock
- ASUS moederbord (M4N78-AM)
- 2 GB Kingston HyperX DDR2 1066
- 8800GTS (G80) 320 MB
- 160 GB Sata
- DVD

Trekt mijn voeding een HD4870 1 GB met 1x PCI-E en 1x een MOLEX naar PCI-E stekker? Anders word het een HD4850 (of lukt dat ook niet?)

Oke, fijn. Er word standaard al een convertor geleverd dus da's ook fijn nieuws.

Iemand anders die er toch anders over denkt? :rolleyes:

Oke, geweldig nieuws. Nadat AMD de prijzen flink heeft laten zaken, ga ik er zeker eentje halen. Lekker GTA IV en Crysis op allerhoogste stettings spelen. :D

Oke, geweldig nieuws. Nadat AMD de prijzen flink heeft laten zaken, ga ik er zeker eentje halen. Lekker GTA IV en Crysis op allerhoogste stettings spelen. :D

Hey,

Vergeet GTA IV maar ;) die kun je wel lekker draaien, maar op HOOGSTE gaat je gegarandeerd niet lukken :D

Maar het gaat wel werken met je voeding ;) geen nieuwe nodig.

Naja, hoogste niet, wel op High. Daarom neem ik ook 1 GB want voor mijn reso (1280x1024) is dat eigenlijk overkill. GTA IV is meer CPU gericht, en daarbij zit ik ook wel snor hoor. :)

Je voeding doet 40A x 12V = 480W.

Ik schat in dat je systeem max zo'n 350W zal verbruiken. 50W onvoorzien
Dus je hebt nog wel wat marge voor overclocken.

Tip: koop voor 10 euro een energiemetertje bij bijv de gamma. Hiermee kan je zien wat uit je stopcontact wordt getrokken. Dan zal je zien dat het verbruik wel mee valt.
Zeker als je beseft dat dit nog het brutoverbruik is. De voeding verliest namelijk wel wat bij het omzetten van netspanning in oa 12V

de 480W max is het nettoverbruik -> dus wat de computer zelf mag verbruiken.
Stel dat je dat doet: dan zou er 600W uit de muur worden getrokken. Maar het maximale zou ik echt wille afraden.

Jij komt nu nog niet aan de helft, schat ik.
Ik haal zelf geloof ik 270W of in die richting: E8400+HD4870. Uit de muur dus...

Maar, ik weet niet precies de afmetingen van een HD4870, maar denken jullie dat hij in mijn case past? Dit is de foto met het zijpaneel eraf.

En een HD4890 is zeker iets téveel van het goede. En dan is mijn CPU denk ik ook een bottleneck (PhII 720)

Bijlagen

• Herschaalde kopie van PC 007.jpg
    Herschaalde kopie van PC 007.jpg
    87,1 KB · Weergaven: 17
HD4890 kan wel met je processor.

En past ook in je kast, zover ik uit dit plaatje kan opmaken. Immers zal de kaart een beetje doorschuiven in de ruimte voor de harde schijf.
Je zal dus achter de videokaart geen harde schijf kunnen plaatsen. Maar goed -> er zijn ergere dingen.

(hd4890 zal wel weer aan de grens van je voeding komen. In elk geval dichter dan de hd4870)

Oke, ik houd het dan wel bij een HD4870, of heel misschien een GTX260 als ik het geld ervoor heb. Ik heb immers een nVidia Chipset dus zal een nVidia kaart vast veel beter erop werden dan een ATI kaart. Of is dat klik-klare onzin? :confused:

Bump.

Oke, ik zit nu toch sterk te twijfelen om gewoon gelijk een HD4890 in huis te halen. Ik weet dat een HD4870 ook heel snel is, en ook weet ik dat de HD58xx niet meer lang op zich zal laten wachten. Maar die zal bij de release vast niet goedkoop zijn, en ik heb toch geen windows 7 met DX11.

Dus nogmaals mijn ongelooflijk belangrijke vraag: Zal mijn OCZ StealthXtream 500 Watt voeding een HD4890 trekken. (Overige hardware een Phenom II X3 720, 2 GB geheugen, 160 GB SATA en een DVD drive). Hierboven lees je dat Marsmannetje zegt dat het tegen de grens aan zit. Kan het dan nog, of is het veiliger en verstandiger om gewoon een HD4870 te pakken die nu erg sterk in prijs aan het dalen is. Ik weet niet precies hoeveel de 4890 sneller is maar als ik iets upgrade doe ik het gelijk goed anders moet het over een half jaar weer. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan