HD4870 valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shifterke

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Hallo,

sinds een maand doet mijn pc lastig met het opstarten, altijd als ik hem opzet hoor ik de ventilator van mijn Grafische Kaart 100% draaien en gebeurt er voor de rest niets. Als ik dan even pruts met deze kaart draait de ventilator weer normaal en start hij op.

Ik heb gemerkt dat de LED van D601 brand op de kaart (critical Core power fault). Ik heb de koelpasta op de kaart al eens vervangen maar dit loste het ook niet op. mijn kabels zijn goed aangesloten.

Ook terwijl ik op windows bezig ben blokkeert mijn scherm, hoor ik de ventilator van mijn grafische kaart stilvallen (ik gok dat mijn kaart dan uitvalt) en een seconde later hoor ik hem terug volle toeren draaien en krijg ik volgende error message
Display driver amdkmdap stopped responding and has successfully recovered.

Iemand een idee wat de oorzaak is van dit probleem en hoe ik het zou kunnen oplossen?

*specs*

ASUS P6T Mobo
Sapphire ATI Radeon HD4870 1GB GDDR5
BeQuiet! Dark Power Pro 850W
2 X HDD (750 Gb + 250Gb)
6GB DDR-3 OCZ
Intel Core I7-920
2 X DVD Schrijver
Cardreader

Een gokje is dat mijn voeding (2 jaar oud) het misschien aan het begeven is maar ben hier niet zeker van :confused:

toch maar is met een andere videokaart testen...dat een ventilator tijdens het opstarten even op 100% draait is opzich niks ergs allen zou hij darna door temperatuur geregeld moeten zijn. wat je kan testen is met de nieuwste (andere) videodriver en nieuwste chipsetdriver van intel.com

Larsiano,

heb je toevallig een link naar de driver van intel.com? want ik vind daar enkel drivers i.v.m. matrix storrage enz.

Bedankt :)

Heb de chipsetdriver geïnstalleerd en tijdens installatie viel mijn kaart even weg, en toen die terug opsprong maakte die minder geluid en tot nu toe alles stabiel.
Tot nu toe bedankt want ik denk dat het mogelijk is opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan