hdc: lost interrupt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pajaras

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Ik wil op een oude Acer laptop (TravelMate 515) Debian 4.0 installeren, maar als hij van de CD aan het opstarten is krijg ik de melding "hdc: lost interrupt" en dan blijft hij hangen.
Wat is dit en hoe kan ik het oplossen??:)

Ik wil op een oude Acer laptop (TravelMate 515) Debian 4.0 installeren, maar als hij van de CD aan het opstarten is krijg ik de melding "hdc: lost interrupt" en dan blijft hij hangen.
Wat is dit en hoe kan ik het oplossen??:)

Is vaak gerelateerd aan ACPI.
Heb je al wat aan je boot options gevogeld?
Voor een oudere machine zou je waarsch. de kernel moeten hercompileren.

Regs, Alge

Ja, ik heb voor de bootoptions al noacpi en ide=nodma en usb uitgeschakeld, maar hij kwam daarna wel in de installatie na een paar minuten wachten!
Ik zal even kijken of hij nu wil installeren.
EDIT: Ik kwam nog een CD tegen van Ark Linux 2006.1 en die laad zonder problemen van CD!
Ik kijk of dit werkt en dan laat ik het hierbij.

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb voor de bootoptions al noacpi en ide=nodma en usb uitgeschakeld, maar hij kwam daarna wel in de installatie na een paar minuten wachten!
Ik zal even kijken of hij nu wil installeren.
EDIT: Ik kwam nog een CD tegen van Ark Linux 2006.1 en die laad zonder problemen van CD!
Ik kijk of dit werkt en dan laat ik het hierbij.

Altijd weer die hardware......
:-)

klinkt inderdaad als hardware probleem. Je kan anders ook kiezen voor een online installatie, moet je de bootloader iso branden op een cd, en dan kan je gelijk na et laden v.d. kernel en drivers verder gaan met een netwerk installatie, zodat hij de cd niet meer hoeft te lezen.

klinkt inderdaad als hardware probleem. Je kan anders ook kiezen voor een online installatie, moet je de bootloader iso branden op een cd, en dan kan je gelijk na et laden v.d. kernel en drivers verder gaan met een netwerk installatie, zodat hij de cd niet meer hoeft te lezen.

Bedankt voor het antwoord, maar ik denk dat het er niet aan ligt dat de CD verkeerd gebrand is.
Ik kwam nog een CD tegen met Ark Linux 2006.1 en die wou perfect installeren, behalve dan dat het wel 3 uur duurde.
Ik zal nog eens een andere proberen, omdat die distro te traag is met 64MB:P
Hierbij is het probleem voor mij dus "opgelost":)

Ik zal nog eens een andere proberen, omdat die distro te traag is met 64MB:P
Hierbij is het probleem voor mij dus "opgelost":)

Houd er svp rekening mee, dat de driver voor de controller van de cdrom "brak" kan zijn. Oftwel dat je problemen met het apparaat zult blijven houden.

Regs, Alge

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan