Gisteren een nieuwe HDD gekocht. Ik wou hem dus gaan installeren. HDD in de pc geknald en cdtje erin van XP en vervolgens ga ik installeren.
Ik heb dit nu alwel 20x geprobeerd maar elke keer blijft Windows-setup hangen als hij iets naar mijn HDD wilt schrijven. o.a:
- Na het voltooien van een format (NTFS of fat maakt niet uit)
- Als ik normaal install doe en de partities aangemaakt heb met FDISK (NTFS en FAT geprobeerd)
- Ook als ik eerst de setup-bestanden naar de c:\ heb gekopieerd en dan probeer te installen kan hij de c:\ opeens niet meer vinden?!?!
Ik heb de HDD getest met zo'n test tooltje en gelijk alles low-level geformat. Dit gaf helemaal geen problemen. En mijn bios herkent de harde-schijf ook nog eens als een volledige 80 GB. En ik kan ook gewoon vanuit dos schrijven en lezen.
Overige pogingen:
- Bios defaults terug zetten heb ik ook al geprobeerd.
- Andere videokaart ook al geprobeerd
- Mijn geheugen kan niet spontaan stuk zijn gegaan?
- Er word niks warm in mijn kast
Wat mij wel opgevallen is dat als ik de pc aanzet ik eerst een hele zachte piep hoor en dan de normale piep van "Bios ok" ofzo. Ik kan het niet plaatsen. Deed hij normaal nooit namelijk.
De CD is verder ook gewoon goed. Niks geen rare krassen of vuil.
Euhmm ja wat kan ik nog meer vertellen....
owja ... HELP!
Ik heb dit nu alwel 20x geprobeerd maar elke keer blijft Windows-setup hangen als hij iets naar mijn HDD wilt schrijven. o.a:
- Na het voltooien van een format (NTFS of fat maakt niet uit)
- Als ik normaal install doe en de partities aangemaakt heb met FDISK (NTFS en FAT geprobeerd)
- Ook als ik eerst de setup-bestanden naar de c:\ heb gekopieerd en dan probeer te installen kan hij de c:\ opeens niet meer vinden?!?!
Ik heb de HDD getest met zo'n test tooltje en gelijk alles low-level geformat. Dit gaf helemaal geen problemen. En mijn bios herkent de harde-schijf ook nog eens als een volledige 80 GB. En ik kan ook gewoon vanuit dos schrijven en lezen.
Overige pogingen:
- Bios defaults terug zetten heb ik ook al geprobeerd.
- Andere videokaart ook al geprobeerd
- Mijn geheugen kan niet spontaan stuk zijn gegaan?
- Er word niks warm in mijn kast
Wat mij wel opgevallen is dat als ik de pc aanzet ik eerst een hele zachte piep hoor en dan de normale piep van "Bios ok" ofzo. Ik kan het niet plaatsen. Deed hij normaal nooit namelijk.
De CD is verder ook gewoon goed. Niks geen rare krassen of vuil.
Euhmm ja wat kan ik nog meer vertellen....
owja ... HELP!