Hdd 80 Gb Wd

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrKoFFie

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2004
Gisteren een nieuwe HDD gekocht. Ik wou hem dus gaan installeren. HDD in de pc geknald en cdtje erin van XP en vervolgens ga ik installeren.

Ik heb dit nu alwel 20x geprobeerd maar elke keer blijft Windows-setup hangen als hij iets naar mijn HDD wilt schrijven. o.a:
- Na het voltooien van een format (NTFS of fat maakt niet uit)
- Als ik normaal install doe en de partities aangemaakt heb met FDISK (NTFS en FAT geprobeerd)
- Ook als ik eerst de setup-bestanden naar de c:\ heb gekopieerd en dan probeer te installen kan hij de c:\ opeens niet meer vinden?!?!

Ik heb de HDD getest met zo'n test tooltje en gelijk alles low-level geformat. Dit gaf helemaal geen problemen. En mijn bios herkent de harde-schijf ook nog eens als een volledige 80 GB. En ik kan ook gewoon vanuit dos schrijven en lezen.

Overige pogingen:
- Bios defaults terug zetten heb ik ook al geprobeerd.
- Andere videokaart ook al geprobeerd :)
- Mijn geheugen kan niet spontaan stuk zijn gegaan?
- Er word niks warm in mijn kast

Wat mij wel opgevallen is dat als ik de pc aanzet ik eerst een hele zachte piep hoor en dan de normale piep van "Bios ok" ofzo. Ik kan het niet plaatsen. Deed hij normaal nooit namelijk.

De CD is verder ook gewoon goed. Niks geen rare krassen of vuil.

Euhmm ja wat kan ik nog meer vertellen....

owja ... HELP! :D

als 2e schijf moet je deze activeren.indien dit de enige is weet ik niet hoe en of dit moet .misschien iemand anders?

vergat ik dus ook te melden
Het is mijn enigste schijf in het systeem en ik heb inmiddels ook al mij overige pci-kaarten verwijdert voor de zekerheid.

Maar ik ga slapen. Me ouders worden ook al gek omdat ik nu op hun pc zit te typen :D Loop hele tijd trap op en trap af

Bedankt voor de moeite iig

Probeer eens om de schijf met fdisk active te maken.

Geplaatst door hangmat
Probeer eens om de schijf met fdisk active te maken.

ook al geprobeerd. Mocht niks baten
Zou de hd toch kapot kunnen zijn ondanks de test die ik gedaan had?

Het verhaal word nog leuker:

Ik heb net de schijf in de pc van mijn ouders geprobeerd en daar werkt alles opeens wel! Ik kan gewoon partities aanmaken in de setup en kopieert alle bestanden met gemak! Ik had ook het gevoel dat het formatteren veeel flotter ging.

Ik krijg opeens het vermoeden dat mijn mainboard niet zo blij is met mijn hd. Hiervoor had ik een maxtor 40 gig en werkte gewoon als een trein.

Iemand nog ideeen?

Neem eens een andere flatcable. Bij voorkeur een 80-aderige kabel.

Geplaatst door hangmat
Neem eens een andere flatcable. Bij voorkeur een 80-aderige kabel.

Zie het nut niet helemaal:confused:
Mijn ouwe 40 gig heeft altijd prima gewerkt. Ik kan die er ook weer in prikken en gewoon weer XP draaien zonder enig probleem.

Ik zal vanaaf wel even proberen of het iets uitmaakt, verwacht weinig verschil denk ik

Maar ik hoorde ook al vagelijk dat asus niet altijd 100% western ondersteunt :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan