Hdd aansluiten??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wesking

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2009
Oke, het zit dus zo....

ik had 2 oude kastjes vast kpn interactieve televisie thuis staan, nou heb ik er 1 open gemaakt en heb ik de 160gb hdd eruit gehaald.....

nou wil ik deze aan mn ps3 koppelen. dus hij moet met usb worden aangesloten....

maar het probleem is, ik weet niet hoe.... er hangen 2 kabeltjes.... 1 strook met kabeltjes en 1 stekker met 4 gekleurde draadjes (geel,zwart,zwart,rood) deze heb ik af moeten knippen aangezien deze op het plaatje was vast gesoldeerd.

iemand een idee hoe ik hem met usb kan laten werken? :o

Laatst bewerkt:
ik weet eerlijk gezegd niet wat je moet doen (al neem ik aan zelfde kleuren draadjes aan elkaar solderen...)
maar ik weet wel dat je met die titel helemaal niks opschiet.
verander hem even in iets duidelijks.

ik weet eerlijk gezegd niet wat je moet doen (al neem ik aan zelfde kleuren draadjes aan elkaar solderen...)
maar ik weet wel dat je met die titel helemaal niks opschiet.
verander hem even in iets duidelijks.

Heb het aangepast.....
hoop dat iemand me ermee kan helpen....

Als je even googled dan kan je je antwoord vinden.
Je moet een 2,5 inch Sata HDD hebben, jij heb waarschijnlijk een andere.
Zo'n schijf die je moet hebben zitten meestal in laptops.

Als je even googled dan kan je je antwoord vinden.
Je moet een 2,5 inch Sata HDD hebben, jij heb waarschijnlijk een andere.
Zo'n schijf die je moet hebben zitten meestal in laptops.

vraag verkeerd begrepen..... k wil hem niet IN mn ps3.... ik wil hem eraan gekoppeld hebben..... dus als een externe hdd. erin weet ik :)

2,5inch sata :D

Tja, dat gaat dus niet lukken.
Je zal hem er echt in moeten doen, andere manieren zijn er niet!
Je kan natuurlijk wel een externe harde schijf via USB aansluiten, maar dat is zeker geen mogelijkheid?

Tja, dat gaat dus niet lukken.
Je zal hem er echt in moeten doen, andere manieren zijn er niet!
Je kan natuurlijk wel een externe harde schijf via USB aansluiten, maar dat is zeker geen mogelijkheid?

dat is dus mijn vraag.....:confused:

hoe maak ik van dit kreng een externe hdd die ik met usb kan aansluiten....op mn ps3.... het is een 3,5inch kan dus niet in mn ps3.

Dat gaat dus niet lukken, zeg ik net.
Je zal echt een andere externe HDD moeten kopen die in één keer via een USB is aan te sluiten.

Een ps3 heeft inderdaad Sata schijven
Wat jij hier hebt liggen is een IDE
Nu kan je natuurlijk wel een IDE>Sata converter kopen.. en een sata naar usb
Ik weet alleen niet of je een converter op een converter kan zetten :)

Ik vraag me alleen af of het wel gaat werken, aangezien je de voedingkabels heb kapot geknipt(die 4 gekleurde)

Laatst bewerkt:
Een ps3 heeft inderdaad Sata schijven
Wat jij hier hebt liggen is een IDE
Nu kan je natuurlijk wel een IDE>Sata converter kopen.. en een sata naar usb
Ik weet alleen niet of je een converter op een converter kan zetten :)

Ik vraag me alleen af of het wel gaat werken, aangezien je de voedingkabels heb kapot geknipt(die 4 gekleurde)

oh, dat was dus de voedingskabel.... helaas kon deze op geen andere manier ervanaf.....

ik zal ff kijken voor wat converters..... maar hdd is hdd toch? of niet? het hoeft toch alleen sata te zijn als ik hem erin stop?

re

je kan zoiets kopen dat de aansluiting omzet naar usb had je de vraag een dagje eerder gepost kon ik je een case voor de harde schijf extern te laten werk via usb .

heb deze vandaag weggedaan dusja

Ik had het nog nooit gezien :rolleyes:
Maar met een IDE naar USB moet het inderdaad lukken
Als je tenminste een oplossing vind voor je voeding:D

Ik had het nog nooit gezien :rolleyes:
Maar met een IDE naar USB moet het inderdaad lukken
Als je tenminste een oplossing vind voor je voeding:D

voeding wordt getroken door de usb dacht ik van deze adapter en anders leveren ze er soms een bij

voeding wordt getroken door de usb dacht ik van deze adapter en anders leveren ze er soms een bij

hou er rekening mee dat we het hier over zo'n power cable hebben he
IDE_Power_Cable.jpg

klopt, dit gedeelte zit in mn hdd..... die liep naar het bord... en was daar dus vast gesoldeerd.
Die kan je eruit halen :) die is toch kapot..

En als je zo'n setje gaat kopen
(die van slico heeft de juiste aansluiting voor je voeding)
Dan moeten de kabels toch uit je harde schijf verwijderd worden (zitten al los hoor, maak je geen zorgen(gewoon eruit trekken))

Die kan je eruit halen :) die is toch kapot..

En als je zo'n setje gaat kopen
(die van slico heeft de juiste aansluiting voor je voeding)
Dan moeten de kabels toch uit je harde schijf verwijderd worden (zitten al los hoor, maak je geen zorgen(gewoon eruit trekken))

Oke, dat probleem is dus opgelost, nou nog 1 vraag.....

hoe kan ik een hdd fat32 formateren, want als ik gewoon formateer dan kan ik alleen NTSF kiezen..... en dat ondersteund ps3 niet. :evil:

download parttion magic of een andere partion beheerder zij zullen het wel doen

maar ik betwijfel dit of windows dit zal doen een hdd groter dan 32 gig kan je niet omzetten na fat32 (toch niet in windows )

anders en ubuntu instaleren binnen windows en dan vanuit daar je hdd formateren in *32
dit werk wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan