hdd crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk48

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Mijn tweede hdd met data is gecrasht en wordt niet meer herkend.
Helaas heb ik niet van alle data een backup. Is er nog een manier om van deze schijf mijn data te halen?

Probeer hem eerst te repareren, en wel hiermee.

Wil dat niet, kun je met dit progje aan de slag om de files eraf te halen.

Laatst bewerkt:
Lukt dat ook wanneer de schijf helemaal niet wordt herkend?

Hallo

Merk/type/ouderdom van de betrokken harddisk ???

Herkend win ??? hem niet meer ???

Of is deze ook weg uit de b.i.o.s. ??

Recover4all is een eventuele mogelijkheid om dat te recupereren.

P.s.: probeer enkel data te lezen van de "gecrashte schijf".

Zo lang je er niets op schrijft , kun je proberen om te "recoveren" , indien de bestaande data echter wordt overschreven ....

Peter

Laatst bewerkt:
Dat is nu juist mijn probleem: bios detecteert de schijf niet meer en ik vraag me zelfs af of de schijf nog wel draait.

jammer, dood, als je paar duizend euro overhebt kan je een firma in frankrijk contacteren ... je betaalt wel per megabyte

niet aan te raden methode : van !!! exact !!! dezelfde schijf de printplaat op de dode schijf schroeven en recoveren met testdisk of dergelijke

Laatst bewerkt:
Henk48 zei:
Dat is nu juist mijn probleem: bios detecteert de schijf niet meer en ik vraag me zelfs af of de schijf nog wel draait.

Indien deze idd niet meer draait, wordt het een neverending story, kun je nog wel de printplaat vervangen, maar kom er maar eens aan, dat is vaak een hopeloze zaak, en of de schijf daarna wel te benaderen is?

Maare, de voedingskbel en ide kabel vervangen, in een andere computer proberen, alleen in die computer hangen en met een opstartflop van 98se met eventeel dat progje erop proberen, indien hij dan wel door de bios wordt herkent.

Dat had ik al geprobeerd, in andere pc, en ook met opstartdiskette van win 98. Maar ook dat gaf geen levensteken. Helaas....
Grrrrrrrrrr..

Henk48 zei:
Dat had ik al geprobeerd, in andere pc, en ook met opstartdiskette van win 98. Maar ook dat gaf geen levensteken. Helaas....
Grrrrrrrrrr..

Tja, sh it happens, een troost, je bent niet de enige.
Als hij niet meer draait, kun je het verder wel vergeten, helaas.

Maar goed dat er Emule, en andere p2p software is.;)

Hallo

De "spindle motor " en de "leeskoppen" zijn zeer zelden defekt , jammer genoeg wordt er geen typenr/merk/ouderdom vermeld , dus korrekt beoordelen is onmogelijk .....

Er is misschien nog garantie ???

Maar ... indien dit een recente schijf van een veel verkocht merk mocht zijn , en de data erop is belangrijk genoeg , dan zou ik persoonlijk het volgende doen .....

Koop een identieke werkende schijf , en ruil de besturingselektronika om ...

Dergelijke operatie is niet echt moeilijk , en zo heb ik al vele kennissen uit de brand kunnen helpen ....

Dat regelmatig een "backup" nemen van de "data" op een harddisk belangrijk is , wordt hiermee jammerlijk weerom eens aangehaald.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan