Hoi..
Dit is de situatie;
De oom van mijn vriendin heeft een computer..
Deze geeft steeds aan Can't find boot device..
In de Bios staat de HDD als eerste, computer herkent de HDD ook gewoon, en de HDD staat op primary master en de DVD Rom als Primary slave.
Het gekke is, dat wanneer je de bios-instellingen hersteld (via het batterijtje of via de bios zelf) de computer 1 keer doorstart naar Windows, maar na een tijdje gaat de computer in een keer abrupt uit.
Ik zat te denken dat de HDD mischien kapot is..
CHDSK van Windows had een stuk of 50 fouten gevonden, maar er stond dat de waarden verwijdert waren..
Om niet gelijk een nieuwe HDD te hoeven halen heb ik eerst maar eens Windows XP er opnieuw opgezet (ik dacht aan een corrupte/beschadigde boot.ini).
En ja hoor, hij draait perfect..
Wel 10 x opnieuw opgestart.. geen probleem.. totdat..
Hij na een dag weer hetzelfde doet..
Zou de HDD nou echt kapot zijn? of zijn er nog andere opties..?
Dit is de situatie;
De oom van mijn vriendin heeft een computer..
Deze geeft steeds aan Can't find boot device..
In de Bios staat de HDD als eerste, computer herkent de HDD ook gewoon, en de HDD staat op primary master en de DVD Rom als Primary slave.
Het gekke is, dat wanneer je de bios-instellingen hersteld (via het batterijtje of via de bios zelf) de computer 1 keer doorstart naar Windows, maar na een tijdje gaat de computer in een keer abrupt uit.
Ik zat te denken dat de HDD mischien kapot is..
CHDSK van Windows had een stuk of 50 fouten gevonden, maar er stond dat de waarden verwijdert waren..
Om niet gelijk een nieuwe HDD te hoeven halen heb ik eerst maar eens Windows XP er opnieuw opgezet (ik dacht aan een corrupte/beschadigde boot.ini).
En ja hoor, hij draait perfect..
Wel 10 x opnieuw opgestart.. geen probleem.. totdat..
Hij na een dag weer hetzelfde doet..
Zou de HDD nou echt kapot zijn? of zijn er nog andere opties..?