HDD Drivers xp installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MAD100007

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2011
Berichten
13
Hallo,

Ik heb hier een pc, met een systeemfout, dus daar moet opnieuw xp op.
Ik heb een windows-xp pro sp3 cd en de pc boot die cd wel. Als de installatie de hardware heeft gedetecteerd, zegt ie dat er geen vaste schijven zijn. Die is er wel. Die schijf zit goed aangesloten en de bios herkent hem wel. Ik heb deze schijf van te voren wel geformateerd vanaf een andere pc... Mijn vraag is, hoe is die op te lossen? Ik heb wel ergens gelezen dat je drivers in de xp installatie kunt zetten en opnieuw kunt branden. Hoe?

Moederbord pc: ASRock VM800
HDD: Western digital WD800JD

Thnx
 
@royb3
Als er een Nederlandse handleiding beschikbaar is biedt dan geen Engelse aan.
Hoi,
welkom op Helpmij.nl
je hebt blijkbaar een pc met een Sataschijf, nu kun je 2 dingen doen of je cd slipstreamen uitgebreide Nederlandse handleiding mét plaatjes of kijk in het Bios (meestal F2 trommelen tijdens de boot) of je Sata-mode kan veranderen naar Ide-mode (chipsetconfiguration o.i.d.).
Succes.
Update: Hier vind je de satadrivers voor installatie op floppy zodat je de satadrivers kunt laden door tijdens de setup op F6 te drukken en de drivers te installeren.
Dat is in dit geval nog de makkelijkste methode, je hoeft het Bios wss niet in en niet te slipstreamen
(dit was de vergeten 3e optie :d).
Neem ff aan dat je een floppy-drive hebt.
 
Laatst bewerkt:
ooh, sorry :O
niet bij nagedacht ik lees graag in het engels, dus vandaar.
 
Ja ik toevallig ook, maar daar kan niet iedereen mee overweg. Je weet nooit wie aan de andere kant v.h. lijntje zit. :D
 
nee inderdaad, maar goed punt om over na te denken in het vervolg.
 
Hallo,

Mijn engels is niet zo slecht, maar NED is toch makkelijker...
Heb ik deze drivers nodig? Zo ja, de twee ondersten? Dan slipstreamen met nlite en dan ISO maken en die branden?
 
die van asrock, de sata contoller is op het moederbord aanwezig.
 
die van asrock, de sata contoller is op het moederbord aanwezig.
zoiets?
De pc waar Windows op moet, beschikt over een floppy drive. Mijn pc niet... Wel beschikt gecrashte pc over een cd en een cd/dvd drive(2 dus), kan het hier ook mee?
Of moet ik gewoon die ASRock drivers op de windows cd zetten met Nlite?

Thnx
 
ja en dan de sata raid drivers van asrock
en met nlite op de nieuwe slipstream dvd branden.
 
Hallo,

Heb het slipstreamen vandaag even geprobeert. Dat is gelukkig goed gelukt, de Windows installatie vindt de HDD nu. YES... Moet vanavond weg, dus installeer morgen.

Veel dank voor de snelle reacties,

MVG

MAD100007
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan