HDD error - sony RDR-HX725

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rutgerrr

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2011
Hallo allemaal,

Ik ben ten einde raad. Ik heb hier thuis een DVD speler van Sony, de RDR-HX725. Deze geeft als ik hem aanzet de fout: HDD error, en doet vervolgens niets meer.

Enkele opties die ik al heb geprobeerd:
Ik heb al verschillende 'solutions' op het internet geprobeerd, echter werkt geen enkele van deze bij mijn dvd speler.
- Zo heb ik de SATA kabel vernieuwd, want het scheen dat hier nog al problemen mee waren gevonden.
- En heb ik de HDD schijf al een keer geformatteerd, niets hielp. Bij het formatteren kreeg ik (toen het voltooid was) wel een klein lichtpuntje: de dvd-lade ging open (na zo'n 2 minuten). Echter daarna exact hetzelfde probleem: apparaat weigert te werken.
- Nu stond er ook nog op het internet hoe je in de software van de machine kon komen, door de knoppen te gebruiken: dvd-lade openen en play. Dan kreeg je het nummer 5 op de display van het apparaat te zien, en dan zou je op 5 moeten drukken op je afstandsbediening. Dan zou je een soort van menu moeten zien (op je tv) en zou je een aantal opties kunnen uitproberen. Echter krijg ik wel het nr 5 te zien, en als ik op 5 druk verschijnt er 'HDD Mode' op de display, maar de tv laat niets zien.

Iemand nog briljante suggesties?

Rutger.

hoe lang heb je hem al?(garantie)

Ongeveer 3,5 jaar, dus garantie zit er niet in. We zijn al naar de winkel geweest (Expert in dit geval) maar we wilden niet teveel uitgeven aan dit apparaat, omdat het gewoon een onding is :confused:. Toen we daar aankwamen meldde hij dat alleen al het openmaken van dat ding en onderzoeken wat er aan de hand is €26,- kost. Hier hadden we geen behoefte aan xD. Want repareren van die dingen loopt meestal in de papieren, dan liever een nieuwe.

ja dan gaat het niet werken. denk dat dan inderdaad iets nieuws kopen je beste oplossing is.
je zou een andere hdd kunnen proberen?

ja dan gaat het niet werken. denk dat dan inderdaad iets nieuws kopen je beste oplossing is.
je zou een andere hdd kunnen proberen?

Ja, ik ben bang dat er weinig anders op zit. Ja dat zou inderdaad kunnen, maar dan ben ik er niet zeker van dat het zal werken en bovendien zal dat meer kosten dan dat me lief is.
Eventuele opties wat je met een niet werkende dvd-speler voor leuks kunt doen? xD

Haha, kan ik proberen :thumb:.

Maar de disc lezer eruithalen en er iets mee doen met mn computer ofzo is zeker teveel moeite om zelf te doen? xD

denk dat dat niet mogenlijk is. of het is heel moeilijk.met name omdat de dvd drive niet in een casing zit die je in een computer kan doen.

Beste oplossing: gewoon de grijs in dus? xD.
Thanks voor alle hulp in ieder geval :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan