HDD gecrasht, hoe Word-documenten terug halen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

elinevank

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2015
Harde schijf is gecrasht, en data is met geen mogelijkheid meer terug te halen. Het gaat om een externe HD waarmee ik op de pc binnen Word heb gewerkt. Deze Word-bestanden staan nog bij 'recent documents' in Word, maar als ik er op klik wordt de foutmelding: 'the directory name is not valid' gegeven. Momenteel heb ik software geïnstalleerd om verloren data terug te halen, maar dit werkt tot nu toe zonder resultaat. Ik kreeg de tip om een bedrijf in te schakelen die de data terug kan halen, maar dit kost rond de 1000,-, dit is voorlopig geen optie.

Is er iemand die me kan helpen de Word-bestanden terug te halen, het zou me een jaar aan studie kunnen schelen. Dus mocht je met de tip komen, erg bedankt! Dan doen we een biertje in Utrecht. :-)

Hey, bedankt voor je reactie!
Ik heb de externe harde schijf bij een computerwinkel laten testen, ze hebben deze uit de behuizing gehaald en in de pc gedaan - maar is niks op te vinden.

Heb je al recoverytools geprobeerd?

Hey, bedankt voor je reactie!
Ik heb de externe harde schijf bij een computerwinkel laten testen, ze hebben deze uit de behuizing gehaald en in de pc gedaan - maar is niks op te vinden.
Indien de partitietabel is vernaggeld dan klopt dat, vandaar die TestDisk.....

Indien de partitietabel is vernaggeld dan klopt dat, vandaar die TestDisk.....

Sry, ik heb niet erg veel verstand van computers
De HD ligt nog bij de computerwinkel, ze zeiden dat er niets meer aan te doen was. Voor de recovery tools heb ik de HD zeker wel nodig?
Is er ook een mogelijkheid de bestanden binnen Word te herstellen?

printscreen word.jpg

Dit is een printscreen van alle word-bestanden (op de F-schijf die gecrasht is) die ik niet meer terug kan halen

Je probleem is met dit berichtje niet opgelost, maar omdat je nummertje 34.689 of daaromtrent, hier op de Helpmij bent die iets dergelijks overkomt, zit ik met een brandende vraag :

je lijkt mij iemand van onder de 30 jaar en dús 'van deze tijd'. Iedereen van die generatie weet, kan weten of zou sowieso moeten weten dat schijven / computers kapot kunnen gaan. Waarom heb je geen backup van je gegevens op een andere locatie? Dat je een Cloud niet vetrouwt kan ik mij voorstellen, zo zijn er vele mensen, maar dat je niet een backupje hebt, is voor mij onbegrijpelijk, vandaar uit nieuwgierigheid deze vraag:

waarom heb je geen backup?

Je probleem is met dit berichtje niet opgelost, maar omdat je nummertje 34.689 of daaromtrent, hier op de Helpmij bent die iets dergelijks overkomt, zit ik met een brandende vraag :

je lijkt mij iemand van onder de 30 jaar en dús 'van deze tijd'. Iedereen van die generatie weet, kan weten of zou sowieso moeten weten dat schijven / computers kapot kunnen gaan. Waarom heb je geen backup van je gegevens op een andere locatie? Dat je een Cloud niet vetrouwt kan ik mij voorstellen, zo zijn er vele mensen, maar dat je niet een backupje hebt, is voor mij onbegrijpelijk, vandaar uit nieuwgierigheid deze vraag:

waarom heb je geen backup?

Goede vraag, en waarschijnlijk bekend antwoord: stom stom stom... Wel halverwege back-up gemaakt (dus half voltooide bestanden), maar dat had ik later nog een keer moeten doen.. :confused:

Sry, ik heb niet erg veel verstand van computers
De HD ligt nog bij de computerwinkel, ze zeiden dat er niets meer aan te doen was. Voor de recovery tools heb ik de HD zeker wel nodig?
Is er ook een mogelijkheid de bestanden binnen Word te herstellen?

Schijf heb je idd nodig en een PC en de bestanden staan op die schijf, je ziet alleen de links in de geschiedenis en daar heb je verder niets aan.

Geen kennisen/buren/familie die er wat meer verstand van heeft die kan helpen?

Beetje mosterd na de maaltijd, maar je zou in de toekomst een goede nas kunnen overwegen.
Een Synology bijvoorbeeld.
De mijne draait al 8 jaar zonder problemen.
Ze zijn duur dat wel. maar altijd beter als verloren bestanden.
En zet deze dan neer waar er niemand aan kan komen.

Probeer GetDataBack een. Je moet wel weten of je externe schijf FAT#@ of NTFS is.
https://www.runtime.org/data-recovery-software.htm
Er is een demo, de volledige versie is een aantal tientjes, niets tov die 1000 euro.... en met de demo kun je zien of er een kans is....
Heeft mijn nichtje al haar data gered van externe schijf... maar hangt af van de soort fout. Als bijv de disk controller stuk is werkt dit niet en moet je naar zo'n firma....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan