HDD in ander formaat?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emmerik

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Ik heb een HDD van 500GB gekregen alleen deze komt uit een SAN volgens mij. Als ik deze aansluit op mijn pc via usb dan herkent mijn computer hem niet.
Als ik de hiren boot cd v10 opstart dan herkent die wel de HDD maar dan kan ik alleen de HDD scannen of kiezen voor erase.

Weet een van jullie een programma waarmee ik deze hdd kan formateren naar NTFS?
Of weten jullie misschien iets anders wat er aan de hand kan zijn?

wat jezelf zegt: met hiren boot cd kan je kiezen voor ''erase'' dus formatteren. of werkt dat niet?

Weet een van jullie een programma waarmee ik deze hdd kan formateren naar NTFS?

Je harddisks hebben inderdaad een ander bestandsformaat. Let op dat NTFS ervoor gaat zorgen dat je hem niet meer kunt gebruiken in je nas he (met NTFS dan).

Helaas heeft erase niet geholpen. Windows kan hem nog steeds niet lezen en dus kan ik hem ook niet formateren in de goede formaat.

En NTFS heb ik het liefst want ik wil het gewoon gaan gebruiken als externe hdd in een behuizing.

mij lukt het ook niet

Ik heb zoals aan gegeven via opdrachtprompt convert G: /fs:ntfs gebruikt, maar dan krijg ik de melding dat ik niet gemachtigd ben! dit is mijn eigen pc en ik heb m zelf geinstalleerd? weet iemand waar ik dit aan kan passen? ik schijn "dit hulpprogramma met de benodigde bevoegdheden uit te moeten voeren".
snappurniksvan! :shocked:

@annelies639 Ik zit net toevallig dit te lezen mischien even proberen:

Acces denied as you do not have sufficient privileges
Toegang geweigerd doordat u niet voldoende rechten heeft

Type in Uitvoeren: cmd maar in plaats van Enter gebruik je [Ctrl+Shift+Enter] en de commandprompt opent in Administrator Mode, waardoor je voldoende rechten hebt..
Succes.:D

@annelies639 Ik zit net toevallig dit te lezen mischien even proberen:

Bedankt voor je snelle reactie Maikel, maarja, geprobeerd... hij blijft als user mijn persoontje aangeven (en heb ook administrator rights) en terecht uiteraard ;-) maarre... still the same! Hoop dat iemand mij kan helpen.
thanks!

humm, maar dat lost mijn vraag ook nog steeds niet op :P (Topic Starter)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan