HDD is actief, maar geen driveletter.

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcovanroessel

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb een systeem met Windows XP Pro. Er is wat mis gegaan met mijn systeem (kwam in een boot-loop) en daarom heb ik een andere HDD met XP Pro in mijn kast gehangen. De bestaande schijven aangesloten om data te kunnen benaderen en eventueel te branden op DVD.

In schijvenbeheer staan ze keurig gemeld en hebben de status actief. Bij hardware > apparaatbeheer zijn de (dus) ook te zien.

PROLEEM: Ze hebben alleen geen driveletter! Beide schijven 1x IDE en 1x SATA zijn NTSF geformatteerd. Ik wil niet de schijven formatteren omdat ik dan de data verlies. Maar nu kan ik er ook niet bij. :confused: Wie kan mij helpen?

Groeten,

Remco:)

Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
In systeembeheer, computerbeheer en schijfbeheer een letter toekennen.

Bedankt voor de supersnelle reactie, dat is inderdaad wat ik wil. Maar hoe??:confused:

Wanneer ik rechts klik op de betreffende schijven krijg ik die optie niet. Wel dat ik er een dynamische schijf van kan maken...?? Alle schijven zijn primaire partities.

Laatst bewerkt:
Zelfde probleem, benieuwd naar oplossing

Heb helaas ook hetzelfde probleem en ben benieuwd naar de oplossing!

check eens in de bios of je een raid controller daar kan vinden en als dat zo is zet deze dan eens uit.

calmer zei:
Heb helaas ook hetzelfde probleem en ben benieuwd naar de oplossing!

Ik heb de oplossing voor mijn probleem: Bij het opstarten van de PC verschijnt kort de optie om Norton Ghost te starten (spatiebalk drukken). In Norton Ghost vervolgens Norton Ghost uitschakelen. En klaar is Kees! Voor de niet boot HDD: er is een tooltje die het Master Boot Record aanpast (het verwijdert alle opties van Norton Ghost uit de MBR). Daarna werkt alles weer als van ouds: Drive is herkenbaar en data benaderbaar!:) :) :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan